מעורב הופס ליום ה' / מנחם לס

1.אדם סילבר מקווה לשנות את מינימום גיל הכניסה ל-NBA מ-19 ל-18 – "חי" – בפגישה הבאה עם איגוד השחקנים

סילבר אומר: "זה הדבר הנכון לעשות. החוק כפי שהוא היום הוא כלל לא הגיוני. למה 19 ולא 20? למה 20 ולא 18?" החוק ההגיוני יהיה 18, שנת הבגרות מהתיכון".

מה שאני אומר הוא שה-'ONE-AND-DONE' הוא תוצאה של החוק המטופש. עד כמה שידוע לי עוד לא היה שחקן NBA אחד שהשתמש בשנת הפרשמן שלו להמשך לימודים. ברוב המקרים שחקני ה-ONE-AND-DONE לוקחים את הקורסים הקלים ביותר ללא קשר לעניינם או כישורם. יותר מזה: שמעתי על אוניברסיטאות בהם ה-'וואן-אנד-דאן' מחמיצים הרצאות, לא ממלאים את הדרישות בקורס (עבודות, מבחנים, חובות קריאה), ועד שהם נכשלים בשנת הפרשמן העונה הסתיימה, והם ברצון עוזבים את האוניברסיטה בסיום עונת הכדורסל להתחיל להתאמן FULL TIME לקראת הדראפט. באף ספורט קבוצתי מקצועני אחר אין חוק גיל השתתמפות, אז למה כדורסל?

אני לא בטוח שלאדם סילבר יהיה קל להעביר את החוק המוצע דרך איגוד השחקנים. לא יאה לומר זאת אבל זאת האמת: השחקנים שכבר משחקים בליגה הם נגד שינוי החוק מ-19 ל-18 כי שינוי החוק מהווה תחרות גדולה יותר, ומרחב צר יותר לעשות את הכסף הגדול.

2. שוק וזעזוע לכדורסל הבינלאומי – אמביד השיג אזרחות צרפתית ויתחבר לנבחרת הצרפתית

העתון לא'קיפ פרסם השבוע שג'ואל טמביד קיבל אזרחות צרפתית ויהיה כשר לשחק עבור נבחרת צרפת באולימפיאדם 2024 בפאריז!

3. פתאום אולי יש קונה לדונובן מיצ'ל – ברוקלין נטס (אבל קיימת בעייה ושמה סימונס)

איין בגלי מספורטס ניו יורק דיווח היום אחרי הצהריים https://sny.tv/articles/notes-knicks-donovan-mitchell-trade-rj-barrett שלפתע ישנה קבוצה המתעניינת בדונובן מיצ'ל. אבל ישנה בעייה: כדי להביא את דונובן הנטס חייבים להיפטר מבן סימונס כי שניהם על Designated Rookie Extensions והליגה לא מרשה על שניים כשהשני מגיע בטרייד.

מי עבור מיצ'ל? כמובן. קווין דוראנט.

נודע שהג'אז דלוקים על האפשרות.

4. קווין דוראנט בווריורס? לא יקרה. שתי סיבות, למרות שסטפן קרי דוחף לטרייד הזה בכל הכוח

ריק ביוצ'ר כתב בפוקס ספורט (wrote a column for FOX Sports) על סטפן קרי שעושה מה שבביכולתו להביא את קווין דוראנט לווריורס. אבל ישנה בעייה, כפי שריק כותב: בעל הקבוצה ג'ו לייקוב לא רוצה לשמוע את השם KD. הוא לא האמין כשקווין החליט לעזוב – את הווריורס לא עוזבים לפי לייקוב; לווריורס רק באים – ולייקוב החליט אז שקווין דוראנט הוא אוייב, לתמיד.

אבל זה סטף קרי שרוצה את קווין וזה לא פשוט.

קווין דוראנט עזר ללייקוב עם סיבה שנייה למה זה לא יקרה: כששמע על הבעייה בווריורס בקשר אליו הוא הגיב: "את הווריורס אני רוצה לנצח, לא להצטרף אליהם".

R.

5. שלושת הנבחרים הראשונים בדראפט מצדיקים בינתיים את בחירתם לראש הפירמידה

בלאס ווגאס הכל הולך מהר. מפסידים כסף מהר וכמה מרוויחים כסף מהר. דבר אחד הוא קבוע: לא מחכים לשום דבר. נולכים ישר לאקשיון.

אז רק נגמר הדראפט וכבר יש משחק בין הנבחר מס' 1 של אורלנדו פאולו בנצ'רו ומס' 3 בבחירה של יו סטון ג'בר סמית', ויומיים אחרי ג'ברי סמית' נגד הבחירה של OKC, הענק הרזה צ'ט הולמגרן.

הנה חוות דעתי שאני ניסיתי לתחזק עם דעתם של כמה מומחים מ-ESPN+

6. פאולו בנצ'רו

פאולו בנצ'רו הרשים אולי יותר מכל בחירת דראפט אחרת בגלל גופו, גובהו, משחק ההגנה שלו, וכל האאורה במשחקו שמראה שבן ה-19 הזה מוכן ל-NBA..\ כן, הוא 10'6 ושוקל 113 ק"ג – גוף המרשה לו להיות רים פרוטקטור וכן רים אטאקר, אבל מה שהרשים את כולם יותר מכל היה הרגש שלו למשחק.

לבנצ'רו ישנם שלושה יתרונות גדולים:

1)FOOT WORK שמגדירים כ-TREMENDOUS. זה מאפשר לו לעשות הרבה DAMAGE תחת הסל. הוא מרגיש ב-RESTRICTED AREA כאילו יש לו מרחבים כמו עברות הנגב בגלל עבודת הרגליים הנפלאה שלו בשטח מצומצם מאד המרשה לו TO SPIN ולהשתחרר משומר.

2) בנצ'רו הוא מוסר מצויין, אבל אולי מה שחשוב לא פחות הוא מוכנותו למסור. הוא, כמובן, מקבל EXTRA ATTENSION בהתקפה בגלל מי שהוא, וזה פותח עבורו אפשרויות מסירה לאנשים פתוחים. הוא עושה זאת באומנות ממש, וברצון רב. היתרון הזה במשחקו הוא שהוא עושה מהשחקנים סביבו טובים יותר כשהם משחקים איתו.

3) עוד מדוק השאלה הגדולה לגביו הייתה יכולת ההגנה שלו. בשני המשחקים ששיחק הוא ענה בגדול על שאלת ההגנה שלו: הוא מגן מצויין באחד-על-אחד ובשמירה אזורית. יש לו חוש, הוא מדבר את חבריו המגינים, והחוש שלו מאפשר לו לגנוב כדורים (5 בשני המשחקים). ה-20 נק' שלו למשחק, ה-5 ריב', 6 אסיסטים, ו-2 גניבות עשו ממנו את השחקן הטוב ביותר בלאס ווגאס.

7. צ'אט הולמגרן

אחרי שהוא נתן משחק פתיחה בליגת הקיץ ביוטה שכונה 'DAZZING DEBUT, הולמגרן המשיך להרשים בלאס ווגאס, אם כי במשחק אחד גופו הרזה (88 ק"ג) המתמתח לאורך 2.16 היה קרבן לשחקן נמוך (1.97) אבל ששקל 30 ק"ג יותר. אז הולמגרן ממשיך להיות THE MOST POLARIZING PLAYER בכיתת הדראפט הזאת: הכשרון והיכולות שלו הם בדיוק מה שדה-NBA צריכה ורוצה, והוא הוכיח גם שבגוף הרזה הזה פועלים שרירים חזקים הרבה יותר מאשר נדמה שיש לרזה כמוהו (תראו, כול השריר הוא ביחס ישר לחתכו, אז השטח הקטן יחסית של חתך שרירו מסוגל להניב רק כוח מסויים, אבל ייתכן גם יכולת ל-SUMMATION OF FORCES שהיא יכולת שלכמה מאיתנו יש יותר מאשר לאחרים ולי נראה שהוא למד להשתמש ב-SUMMATION בצורה מקסימלית), אבל כשהוא עומד מול שחקן הכבד ממנו בעשרות קילוגרמים תהיה לו בעייה על לשמור על עמדתו. רק משחק הגנה קבוצתי יעזור כאן. אני, שראיתי אותו בשדני משחקים, מאמין באמונה שלמה שתהיה לו קריירת NBA מעולה. במשחק נגד אורלנדו (מינוס פאולו) הוא קלע 16 וקטף 10 ריב' בזמן מוגבל יחסית כשהוא משכנע את כל מי שראה אותו שהוא שייך. התכונה שאהבתי אצלו מלבד כשרון כדורסל היה חוסר כל פחד, ונכונותו להיכנס לכל קרב על הכדור ללא מורא או פחד.

8. ג'ברי סמית' ג'וניור

בדבר אחד שאני אומר לכם כבר עכשיו אני בטוח: שג'ברי סמית' יעלה על פאולו וצ'ט בהגנה. הוא הראה הגנה כזאת בשני משחקיו עבור יוסטון שאני מאמין שהוא בא לליגה עם סכוי להיות אחד ממגניה הטובים ביותר. ההגנה שלו נגד הפיק-אנד-רול היא בין הטובות שראיתי, והטיימינג שלו נגד זריקת המתקיף הוא מושלם ממש. הוא יחסום הרבה מאד זריקות וזאת הבטחה שלי.

יש לו את האורך, הכוח, הטיימינג, הציפייה, וקריאת משחק היריב, וישנה לו האתלטיות שתרשה לו להגן על כל שחקן מ-1 עד 5 ואני לא מתבדח. אצל סמית' השאלה היא לא ההגנה אלא את ההתקפה. אין לו אחד כמו גידי שנותן להולמגרן מתנות ששוות זהב, סליחה, סלים קלים.

קבוצת הקיץ שלו פשוט לא הייתה מאורגנת מספיק להראות מה יש לו במשחק הראשון, אבל אז בא משחק ה-19 נקודות שלו עם נקודות מאינסייד ואאוטסייד, שאני בטוח שהרגיע הרבה אנשי פרונט אופיס באורלנדו.

אני מנבא לו הצלחה ב-NBA כמו לקרל מלון. אבל כמובן שלקרל היה את סטוקטון. המג'יק צריכה לעשות הכל כדי ליצור משחק שג'ברי יוכל לשחק כמו קרל מלון, כי את היכולת יש לו!

9. פינת הטבע

משפטים על זיקנה

מאומה לא מקורי מלבד אחד שאני לא יודע אם הוא מקורי או לא, אבל הוא סיסמת חיי בעשר השנים האחרונות (בסוף)

מלבדי, ברוך, ומולי, זה עדיין לא נוגע לכם. אולי גם אלכס רבינו מתחיל להרגיש את גילו. מיקי מתחיל לחשוב. אבל כדאי לכל צעיר להתבונן במשפטים האלה, כמה סתם כדי לא להילחם נגד הזיקנה ולקבלה כפי שהיא, וכמה מהמשפטים ראויים להתכונן לחיות לפיהם בעתיד הרחוק!

*בתוך ראש כל זקן נמצא ראש צעיר שלא מבין בדיוק כיצד זה קרה (ג'ניפר יאן)

*זיקנה היא כמו מטוס הטס בסערה גדולה. אם אתה בפנים אין לך מה לעשות בנידון (גולדה מאיר)

*ככל שאני מזדקן, אני זוכר ביתר בהירות דברים שאף פעם לא קרו (מרק טוויין)

*NICE TO BE HERE? AT MY AGE IT IS NICE TO BE ANYWHERE! (ג'ורג' ברנס)

*אל תתן לגילך להוריד אותך. אח"כ כמעט אי אפשר להתרומם (ג'ון ווגנר)

*בני, זה אולי עצוב אבל AGING זוהי הדרך היחידה לחיות חיים ארוכים (קיטי או'ניל קולינס)

*בגיל 20 אנחנו חוששים מה חושבים עלינו. בגיל 50 לא איכפת לנו מה אנשים חושבים עלינו. בגיל 80 אנשים לא חושבים עלינו (אן לנדרס)

*בגיל צעיר כשהבעתי מחשבותי אמרו 'בחור מאד פיקח'. כשהייתי בשנות ה-50 הגיבו לדברי שאמרתי כשהייתי צעיר שאני ECCENTRIC. עכשיו כשאני בן 80 ואומר בדיוק אותם דברים לוחשים מאחורי גבי, "הוא סנילי" (ג'ורג' ברנס)

*זה לא פרדוקס שלחיות חיים ארוכים נשמע נהדר לכל אחד, אבל הרעיון של להזדקן לא נשמע טוב לאף אחד? (אנדי רוני)

"The older I get, the better I used to be." – Lee Trevino (שחקן הגולף האגדי)

*תמיד התפלאתי איך זה שאנשים שמזדקנים קוראים את התורה יותר ויותר. יום אחד נפל האסימון: הם מתכוננים לבחינת הגמר! (ג'ורג' קרלין)

*הגעתי לגיל שכשמישהו אומר לי ללבוש גרביים, אני לא צריך (אלברט איינשטיין)

*הנכדים אף פעם לא גורמים לי להרגיש זקן, אבל העובדה שאני נשוי לסבתא שלהם עושה זאת תמיד (נורמן קולי)

תה יודע שאתה מזדקן כשמתחילים לומר לך כמה טוב אתה נראה (מרק טוויין)

"You know you're getting old when everything either dries up, or leaks." – Joel Plaskett

"There's one advantage to being 102, there's no peer pressure." – Dennis Wolfberg

*אתה יודע שאתה מזדקן כשאתה מתכופף לשרוך נעליך ואתה חושב מה עוד אתה יכול לעשות בזמן שאתה שם (ג'ורג' בארנס)

המוטו שלי? למות צעיר כמה שיותר מאוחר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
243 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zivo
14 ביולי 2022 6:35

אין עליך דוק. מעורבים נפלאים וחדים, הזקן הזה עושה לכולנו בית ספר!

יהלי אולמר
Editor
14 ביולי 2022 6:43

מעולה מל, מוטו נפלא
הלוואי עלי להיות וואן אנד דאן. אתה רוצה להגיד לי שבמקום 14 קורסים בפסיכולוגיה (שעכשיו אני מבין בכל אחד מהם, בתקופת המבחנים של סוף הסמסטר) אני גם בקושי אכנס להרצאות ובמקום אני אשחק במשחק הטוב בעולם במתקנים ברמת עילית? לוקח את זה בלי למצמץ

אופיר נ.
אופיר נ.
14 ביולי 2022 6:55

מעורב נהדר מנחם,
המוטו שלך מצויין!

רן הנרגן
רן הנרגן
14 ביולי 2022 7:34

הסיבה היחידה שהצלחתי לחשוב עליה כמוטיבציה לג"ס לשיחות עם הנטס היא רמיזות לכיון הסוכנים של פול וויגינס לגבי המו"מ על חוזי המשך עבורם – תתגמשו או שיש לנו אופציות אחרות. אני מתקשה לראות את ליקוב נוטש את האסטרטגיה ארוכת הטווח שלו, שצליחה מאד השנה, שמהותה בניה של סגל שמבוסס על הצעירים וקרי. גרין ותומפסון רצויים מאד, במחיר מתאים, אבל חשובים פחות. פול וויגינס חשובים יותר.

NBA בדם
Editor
14 ביולי 2022 20:07

רן, ספירת אליפויות הם לא מדד עיקרי ובלעדי לגדולה.
צריך לבחון דומיננטיות בכל הישג והישג.
צריך להתייחס כל מקרה לגופו, יש שחקנים שעשו הרבה מיחסית מעט ויש כאלה שקצת הפוך, יש הרבה ניואנסים שמשפיעים על התוצאה הסופית שנקראת אליפות וחייבים להתייחס אליהם לפני ש"סופרים" אליפויות ומדרגים שחקנים בקלות דעת רבה מדי.

SWIv
SWIv
14 ביולי 2022 7:37

מעולה מנחם, תודה רבה
מאוד נהנהתי מהמשפטים על הזקנה. אומנם צעיר אך כבר מרגיש זקן 🙂

פה איתמר
פה איתמר
14 ביולי 2022 7:46

אחלה מנחם
אין כמוך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אם סטף דוחף לזה הוא חושב שהוא יכול להיות הגואט עם עוד כמה טבעות ויודע שדוראנט יעזור לו להשיג את זה. אבל לא יקרה

שי אבן צור
14 ביולי 2022 8:00

אם זה יקרה אם דוראנט אז סטף יאבד את הקייס

שי אבן צור
14 ביולי 2022 8:00

*עם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אחרי האליפות השנה כבר לא. אם יהיה לו 5-6 טבעות הרבה יגדירו אותו כגואט או שני למייקל. האליפות השנה נתנה לו את הפער הגדול שהוא היה צריך עם אליפות לבד ללא מס 2 כוכב לצידו או אולסטאר. זה שם אותו במדרגה משלו ועם עוד אליפויות מסביב בהחלט מועמד לגואט. אני חושב שסטף יודע את זה ולכן הוא דוחף לזה אם זה באמת ככה.

חתוליו
חתוליו
14 ביולי 2022 9:19

יש לו שתי טבעות עם דוראנט ושתיים בלי, צריך עוד אחת לשבור שיוויון

NBA בדם
Editor
14 ביולי 2022 10:02

זה שטוח ביותר לחשוב שרק מספר אליפויות שווה גדולה. צריך להסתכל על דומיננטיות של שחקן בכל הישג שהוא צבר.
סטף לא היה מספיק דומיננטי ועקבי בכל השנים הללו . בשנים ליד דוראנט הוא היה מעולה, אבל דוראנט היה עקבי ממנו.
הזכייה האחרונה הייתה מרשימה , אבל זו אחת האליפויות הקלות שהיו בהיסטוריה (כמו פלייאוף 15' ששם היה משמעותית פחות טוב).
לא הייתה שום יריבה רצינית שהיוותה רף גבוה.
הוא שחקן ענק שיש לו מקום רציני על דיון לטופ 10 אבל לא יותר מזה בינתיים.

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 10:11
Reply to  NBA בדם

מסכים עם המשפט הראשון

NBA בדם
Editor
14 ביולי 2022 11:15

שאלה: איפה אתה שם את קרי היסטורית?
אחרי האליפות של סטף עשיתי חישוב מחדש.
לפי סדר אקראי:
Goat: לברון,מייקל,קארים
טיר שני:האקים,מג'יק,בירד,ווילט.
טיר שלישי:שאקיל,קובי.
טיר רביעי:קרי,דאנקן,ראסל.

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 12:32

כל מי שציינת, ועוד כמה, הם בטיר הראשון אצלי.

רן הנרגן
רן הנרגן
14 ביולי 2022 17:46

לברון וקארים לא עומדים על המדרגה של מיקל. אחוזי ההצלחה שלו בסדרות גמר נותנות לו את היתרון
ראסל לעומת זאת עומד ליד מיקל. זה היה עידן אחר והיו לו תמיד חברי קבוצה מצויינים אבל אחוזי ההצלחה שלו בסדרות גמר…
בירד והאקים שייכים לדרג הרביעי.
קרי לעומת זאת שייך לדרג של קובי ושאקיל.. בשלב הזה. עוד אליפות ויעבור אותם. למה? כי שניהם חלקו 3 אליפויות כשהיו שני השחקנים הכי טובים בליגה.
דאנקן שייך לדרג לפניהם. אם לקרי יהיו חמש אליפויות הוא ישתווה אליו.
וילט? במירוץ לפסגה לא מספיק להיות פנומאן, צריך להיות שחקן שעושה אחרים לטובים יותר.
דוראנט? בשלב הזה הוא בדרג של פיפן.

NBA בדם
Editor
14 ביולי 2022 20:03

לא הבנתי ידידי, כולם אצלך בטיר הראשון?
אתה לא ברור…

שי אבן צור
14 ביולי 2022 7:55

"את הווריורס אני רוצה לנצח, לא להצטרף אליהם"
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

שלד בא לרופא אז הרופא אומר לו "עכשיו באים?"

שי אבן צור
14 ביולי 2022 8:01

שלד בא לרופא אז הרופא אומר לו "עכשיו באים?"

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחחח

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

ממש ככה… איזה איש מוזר.

עגל
עגל
14 ביולי 2022 14:24

לגמרי

שי אבן צור
14 ביולי 2022 7:59

משפטים זיקנה נהדרים!
מנחם, אתה
83 years young

יהלי אולמר
Editor
14 ביולי 2022 8:22

+83

סוסמעץ
סוסמעץ
14 ביולי 2022 8:51

84+

סוסמעץ
סוסמעץ
14 ביולי 2022 18:19
Reply to  מנחם לס

דוק אתה בדיוק בגיל של האבא שלי
צעיר ממנו בשבעה ימים 🙂
==
מאחל לכם שתמשיכו להיות צעירים וחזקים
אמן

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם לא חכמה להתעלות על פאולו וצט בהגנה , פאולו נראה לי יצטרך תשלום נוסף על הגנה חחחחחחחחחחחחחח
וצט יכול לשים גגות אבל הוא ככ רזה שאפילו אצלנו בשכונה כמה שמנים היו מצליפים בו עם הטוסיק מידי פעם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

צריך לבטל הגבלת גיל. אם מישהו מספיק טוב בגיל 15 אז הוא צריך לשחק בגיל 15.
בכדורגל בבוגרים משחקים לפעמים שחקנים בני 15. זה צריך להיות תלוי יכולת ולא תלוי גיל. אין שום סיבה שבן 17 שעילוי יצטרך לחכות לגיל 18 כי הוא רק בגלל הגיל.
אמביד בצרפת זה איום עצום על נבחרת ארהב שכדי לנצח באמת באמת יצטרכו לשלוח את הדרים טים המלא עם סטף ודוראנט אחרת הם יהיו בצרות.
צרפת הולכים להעמיד בעמדות 4-5 את השרוך 2.20 וומנייבה ואת אמביד……בהצלחה לקלוע נגדם שם.
הם הולכים לדור זהב

dror
dror
14 ביולי 2022 8:46

נהדר מנחם משפטים לפנתיאון. ממש אוהב את בנצ'רו.
שמעון שאלה קטנה מהקריאה של אתמול: אתה עדיין תומך בטראמפ?
הוא עדיף על ביידן? רציני?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  dror

ברור שעדיף על ביידן. מי לא עדיף על ביידן?

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 9:15

ברור שלא . כל דבר עדיף מגוש הצואה – עם הפוסי והעלמות המס.

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 9:17

ושליחת חבורות הפורעים שלו לעלות על הקפיטול

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  dror

אה ולידיעתך אני לא תומך באף פוליטיקאי. לדעתי כולם ללא אף צדיק גנבים שקרנים רמאים נוכלים שודדים ובוזזים.

dror
dror
14 ביולי 2022 8:58

ייתכן. אבל לא כולם ביצעו הפיכה אלימה והתעלמו מכל נורמה של מנהל תקין וכו' וכו' וכו'. ניסו לגנוב בחירות בכל דרך ובגדו בעמם. יש לך סטנדרטים מוזרים. אפילו החתול שלי עדיף על פניו.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 9:29
Reply to  dror

דרור תגיד אתה רואה מה קורה בארהב עם הקלקלה אתה עדיין אוכל את מה שמספרים בטלויזיה? עדיין מאמין לשמאל וימין?
ביידן הוא אסון לא רק לאמריקה אלא לעולם.
למה אתה חושב שיש מלחמה באוקראינה ולמה אתה חושב שפוטין קפץ על קרים אצל אובמה ועכשיו חצי אוקראינה א ל ביידן.
ישראלים כמו שאמרתי אתמול מתוכנתים אפילו יותר מהאמריקאים. ישנים עמוק עמוק בתוך המטריקס.
ביידן הנשיא עם התמיכה הכי נמוכה זה עשורים. אתה מבין שהוא משמיד את המפלגה הדמוקרטית?

dror
dror
14 ביולי 2022 10:08
Reply to  shadow

אתה מבין שטראמפ מנסה להשמיד את הדמוקרטיה האמריקאית? לא את המפלגה הדמוקרטית? להפוך את אמריקה למדינה אוטוריטרית שמשרתת את מנהיגה בלבד? זה נשמע לך טוב לעולם? לאזרחי אמריקה?
לשיטתך פוטין תקף באוקראינה בגלל שביידן בשלטון?
מעניין לא שמעתי על זה…כן שמעתי שטראמפ השהה החלטה של הקונגרס לסיוע לאוקראינה על דעת עצמו כדי שזלנסקי יעזור לו בקמפיין הבחירות.
ואיך בדיוק הוא משמיד את המפלגה שלו?

dror
dror
14 ביולי 2022 10:16
Reply to  dror

אני מבין שלדעתך טראמפ לא היה אסון לעולם? טראמפ שהיה פותח במבצע מיותר מול איראן כדי להכריז מצב חירום ולהשתלט על אמריקה? שמנע ממבוטחי ביידן את מעט הביטוח הרפואי הדל ממילא שלהם בזמן הקורונה (סליחה שכחתי אין כזו מחלה). טראמפ שביקש מסין להתערב בבחירות באמריקה ושותפיו שית"פו עם רוסיה לחבל בבחירות באמריקה? טראמפ שידיעותיו בהיסטוריה פוליטיקה כלכלה ועוד ועוד לא קיימות? שרצה לסגת מהגבול בין הקוריאות ולהפציץ הוריקן? שרצה שהאמריקאים ישתו אקונומיקה לטפל בקורונה? על הפסיכופת הנרקסיסט הזה אנחנו מדברים? הנוכל שהאוליגרכים הרוסים הוציאו מחובות ולכן היה בובה של פוטין? עבריין המס והנוכל שמעורב במאות תביעות על הלנת שכר? עליו מדברים? או על המטריקס? טראמפ שניסה בכל דרך לגנוב בחירות שהפסיד כולל הפיכה אלימה שעלתה במאות פצועים וחמישה הרוגים? עליו?

shadow
shadow
14 ביולי 2022 10:32
Reply to  dror

שמע קשה לענות לכל רצף הנרטיבים האלה אבל אם הבחירה היא בין ביידן לטראמפ אני הולך על טראמפ באידיליה אני לא צריך לבחור בין שתי האופציות הנוראיות האלה אבל אני לא המצאתי את החוקים.
דמוקרטיה אין באמת כבר הרבה שנים(אולי לא הייתה אף פעם ואולי זה סתם נרטיב) יש כלוב יותר יפה.
במציאות פוטין פלש לאוקראינה פעמים בעידן הדמוקרטים ולא פעם אחת בעידן טראמפ. את היציאה מאפגניסטן שכחת? מה עם האינפלציה?
שכחת שאת את טראמפ האשימו כל הזמן שהוא לא כשיר חחחחח אז מה בידן? אמנם זה נראה כאילו אני תומך בטראמפ או בימין אבל אני בסך הכל מנסה להגיד ששניהם מושחתים הכל זה משחק.
אם לא שמעת על עניין רוסיה אוקראינה טראמפ ביידן אז אני מבין את הפערים ביננו
.
https://youtu.be/Eo6w5R6Uo8Y
.
זה סרטון מעולה שמסביר על מה רוסיה נלחמת, היום ובעבר. תתחיל מלראות זה אם בא לך.
.
זה כמו תמיד מלחמה קלקלית. אם תרצה אחרי זה אפשר לדבר על העסקים של משפחת ביידן באוקראינה, על זלניסקי ואיך "קומיקאי" יהודי הפך לאיש החזק באוקראינה, אפשר יהיה לדבר על מלחמות גז, צינורות וברית המועצות, על חקלאות וייצור מזון באוקראינה ועוד.

dror
dror
14 ביולי 2022 10:47
Reply to  shadow

בוא נדבר קודם על דמוקרטיה? זה ערך חשוב בעינייך? כי בעיניי טראמפ פחות. אתה באמת משווה ביו היחס של ביידן לדמוקרטיה לזה של טראמפ? עזוב עכשיו שיש חוקים דרקוניים בגלל הקורונה וכל זה….בסדר. הדמוקרטיה לא מושלמת. מסכים. אבל רק טראמפ ניסה לעשות הפיכה אלימה וזה לבדו פוסל אותו. בדיוק כמו ביבי. שני פסיכים סוציופתים.

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 11:04
Reply to  dror

פלוס מיליון

shadow
shadow
14 ביולי 2022 11:52
Reply to  dror

אני לא מאמין שיש דמוקרטיה ולכן זה דיון עקר. אתה רוצה לשחק במשחק שאני לא משתתף בו. ביידן מול טראמפ אמור להעיר אותך מהחלום של דמוקרטיה. בארץ יש דמוקרטיה? אדם עם 6 מנדטים ראש ממשלה? וזה לא אומר שאני רוצה ביבי אבל שוב זה הכל הצגה של משחקי כיסאות בין אליטות.
אתה קונה את הנרטיבים של המשחק, בוחר צד ויוצא להילחם במחשבה שזה שאתה נלחם עבורו מיצג את הרעיונות שלך רק כי זה מה שהוא או הערוצים שלו מוכרים. אז פעם אחת הצד הזה מוכר לך סיפור יותר "נחשק" ופעם השני.
מבחינתי הבעיה היא הגלגל ואותו צריך לשבור ולא להמשיך לרכוב עליו. פוליטיקה זה בסך הכל כלי כדי לגרום להמונים לחשוב שאתה חלק מהמשחק בזמן שבוזזים אותך עם חלק מאוד מרושע שמכוון לפלג אנשים על בסיס דעות. תראה לאיזה להט הוויכוחים פה ובכל מקום מגיעים.
.
אם נחזור שניה לדמוקרטיה אתה חושב שזה מבנה טוב ויציב ליצור בתוך כל ישות מדינית או חברתית שני צדדים שכל הזמן רבים בינהם? היית מסוגל לנהל חברה עיסקית ככה ? מה לגבי קבוצת ספורט?
אולי שווה לחשוב מחדש שחלוקה טריטוריאלית יותר הגיונית תהיה לפי התפלגות דעות, מה זה עם בכלל?
באמריקה לדוגמה יש מדינות זאת פדרציה. ההגיון אומר שכל סטייט תחליט לעצמה על עיניינים פנימיים ובניגוד למצב בעולם, אמריקאי יכול לעבור לגור במקום אחר שהחוקים שם יותר תואמים את השקפתו, כמו שעושים כרגע לא מעט שעוברים מקליפורניה לטקסס ולפלורידה בעיקר בגלל יוקר מחיה אבל בגלל עניינים אחרים כמו פוליטיקה ביטחון וכו.
רק שבמציאות מה קרה? יש פילוג בין שתי אופציות הפוכות שהו לא באמת כאלה הפוכות אבל נניח לזה לעכשיו, ואז כל סטייט מתחלק רק בין שתי אופציות מרכזיות במקום בין הרבה אופציות וככה אתה מקבל הרבה מאותו הדבר במקום הרבה מהרבה אופציות.
הממשל הפדרלי לא אמור להתערב כמעט בכלום שקשור לניהול הסטייט. הוא אמור לנהל את הפדרציה עצמה כלומר לדאוג למבנה עצמו כלפי חוץ מול העולם וכלפי פנים בין סטייטים. אין לא שום מקום להתערב בעיניינה של סטייט כזה או אחר, זה תפקיד הממשל המקומי שאמור להיבחר על ידי הקהילות שבו לנהל אותו. וככה זה אמור לרדת עד רמת המוניציפליות והשכונה.
זה נושא מורכב וארוך לתגובות אבל אחרי כל זה אני חוזר ואומר אם באמת תחשוב על זה אין דמוקרטיה.
אני חי כבר מספיק זמן בשביל לראות שלהצבעה שלי אין שום משמעות.
דמוקרטיה זה שילטון העם ועוד דברים אבל אני לא חושב שהעם הוא הריבון. הוא אולי יוצא לבחור את השליט שלו אבל הוא לא מנהל את העניינים. כלומר יש לו את הכוח להיות הריבון אבל הוא לא משתמש בו כי הוא עסוק בפילוג ולריב.
יש סיבה שמשתמשים במילים כמו שליט מנהיג ראש הממשלה וכו. כל המושחתים האלה הם עובדים ומשרתים העם ולא הפוך כמו במיצאות בה אנחנו חיים. זה חלק מהמטריקס

shadow
shadow
14 ביולי 2022 12:03
Reply to  dror

נ.ב
.
יש גם את עניין הכסף שזה נושא בפני עצמו אבל בגדול איפה שיש כסף אין דמוקרטיה, שזה אומר בכל העולם היום.
.
האמת היא שמעולם לא יצאנו מעבדות לחירות, הפוך שם התחיל הכסף ושם נשתלו הניצנים הראשונים של העבדות המודרנית.
.
למרות מה שאנחנו מספרים לעצמנו כל שנה בפסח ולא ממש מבינים את המסר, סך הכל החלפנו פרעה אחד באחר שלובש תחפושת אחרת ועם טריק הרבה יותר מרושע. בעולם הישן האדון שלך היה מצליף בך בשוט אבל גם היה צריך לדאוג לך לאוכל ומחסה והמצב היה מאוד ברור ואקזיסטניאלי. היום החליפו לך את השוט מעור בשוט מנייר וגם אמרו לך קח תצליף בעצמך ואז האדון אפילו לא צריך לדאוג לך לאוכל ומחסה. הוא העביר גם את זה עלייך וגרם לך לחשוב שאתה חופשי רק כי השתכלל ובנה לך כלוב מזהב יותר גדול ויותר יפה אבל אתה עדיין בכלוב.

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 12:33
Reply to  dror

גם אתה משתתף במשחק, שבו הוא הנראטיב שכולם גנבים, רשעים ומושחתים .
אני לא אוהב פוליטיקאים . פוטנציאל להשחתה כזאת או אחרת יש לרובם . ועדיין , אי אפשר לקיים מערכת דמוקטית , גם אם לא מושלמת ועם פגמים לא מעטים , בגישה של "כולם אותו הדבר ולכן אני לא לוקח צד". אין מתכון אסוני יותר להתפרקות כללית .

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 12:34
Reply to  dror

תשובה ל-shadow

shadow
shadow
14 ביולי 2022 12:35
Reply to  dror

ועוד משהו דרור, תן הזדמנות לסרטון זה 40 דקות שאולי אחרי תחשוב קצת אחרת. אין שם התמקדות בפוליטיקה אלא בגאופוליטיקה, היסטוריה וכלכלה בעיקר

shadow
shadow
14 ביולי 2022 12:55
Reply to  dror

בשביל לבנות משהו חדש כנראה שצריכה לקרות התפרקות כללית כמו שקרה בערך כל פעם בהיסטוריה.
אני לא משחק במשחק גם אם תחליט בשבילי. היום אני לא מצביע ודואג לעצממ ולקרובים אלי ואם מישהו צריך את עזרתי אני עוזר לו כיכולתי. אתה לא חייב להאמין לי אבל יש דרך אחרת לחיות ואני מבין את החשש משינוי ההרגל אבל תבין שאנשים באמת נורמלים נפלטים מאוד מהר מהמערכת הזו רמת השקר היא כל כך גדולה שזה נראה כאילו בלתי אפשרי להאמין שהוא כזה או שזה נשמע מופרך לגמרי אבל הנושא מורכב הרבה יותר מפוליטיקאי כזה או אחר או כולם מושחתים.
אני כותב על זה הרבה זמן זה כל המערכת. מהאוכל דרך האופנה המוזיקה רשתות "חברתיות" "רפואה" מדיות בית ספר אקדמיה וכו.
שלא תבין לא נכון הכרת המציאות לא אמור לפחד ממנה אלא הזדמנות להתעלות מעליה ולצאת ממרוץ העכברים. זה שאני לא מאמין בכסף או בדרך שבה משתמשים בו לא אומר שאני לא אשתמש בכללים לטובתי אם זה מה שהוכרחתי אבל אשתדל לדלג מעל המלכודות ולא לעבור על הערכים שלי כי המשחק עקום, מה שנקרא למצוא את הגולדילוק זון. גם היקום הוא מטריקס וזה שאתה לא ממש יודע מהי כבידה לא אומר שאתה לא יכול להשתמש בה לטובתך ועובדה שאתה עולה על מטוס למרות הסיכונים.
תרצה להבין יותר לעומק אפשר לפתח את זה.
כשאני אומר שאני לא משחק במשחק, חלק מהעניין הוא שאני כבר לא לוקח חלק בויכוח שנכפה עליי בין ימין למשאל וכל מה שיוצא מזה. אפשר גם לדמיין ולממש קונספטים אחרים יותר מתאימים אבל בשביל זה צריך להגיע להבנה שהמצב הקיים הוא לא תקין ושאתה יכול לשנות רק בעצמך דברים, קודם כל, אם אתה מעוניין בשינוי אמיתי ואתה כבר יכול לעשות במרחב שלך ולא לחכות למערכת שלא תענה על צרכייך

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14 ביולי 2022 23:11
Reply to  shadow

לא מפריע לך שאתה כותב 'במציאות פוטין פלש לאוקראינה פעמים בעידן הדמוקרטים ולא פעם אחת בעידן טראמפ' ורומז שיש קשר בין שלטון דמוקרטי בארה"ב לבין תוקפנות רוסית בזמן שאתה מביא סרטון שמסביר למה הטענה הזאת מנותקת לחלוטין מהמציאות?
(וזה עוד בכלל בלי להתייחס לעובדה המאוד בסיסית שבמהלך כל השנים מאז שרוסיה כבשה את קרים היא למעשה מעורבת במלחמה בלתי פוסקת באוקראינה)

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 11:21
Reply to  shadow

אוי דרור אתה לא בכיוון יקירי, טראמפ רצה להשאיר את הכלכלה פתוחה בקורונה בעוד ״ המומחים ״ מהצד הדמוקרטים אמרו לעשות סגרים, הנזק הכלכלי זה נטו בגלל החלטות שערוריות של הדמוקרטים לסגור את המדינה והכלכלה וכעת האינפלציה בשמיים+ אני לא מדבר בכללל על זה שטראמפ הביא את החיסון לעולם,.
בוא נמשיך פרוץ המלחמה שעלתה את מחירי הדלק למחירים הזויים (הרי טראמפ האשים את נאט״ו שהם כמעט לא תורמים לברית ורק אחרי המלחמה באוקראינה הם פקחו את עיניהם). טרמפ לא מושלם ואפילו גרוע מאוד במובנים מסויימים (המינוי של השופטים ההזויים שפגעו בזכויות הפרט על גופו בעיקר ביטול פסקת רו נגד וויד , התמיכה בנשק, התעלמות מוחלטת ממזג האוויר השטויות שהוא פולט וכמובן אי קבלת הבחירות). אבל בכל הנושא של בטחון הן פנימי והן חיצוני (אפגניסטן רוסיה), כלכלה הוא הרבה מעל ביידן וזה הנושאים העקריים. בעולם מושלם אף אחד מהם לא היה מגיע להיות נשיא וזה כשלונות שלנו אבל ביו שניהם הבחירה מאוד פשוטה וזה טראמפ.
.
הקדנציה של טראמפ הייתה מאוד חיובית עד פרוץ הקורונה והיום אם היה בחירות נוספות אחרי הנזק שתחת ממשל ביידן מתרחש בעולם ובכלכלה הוא היה נבחר בהליכה. כל השטויות על היה פותח מבצע נגד איראן אלו ספקולציות הזויות, דרך אגב אני ממליץ לך לבדוק על הבן של ביידן ועל הנוכחיות של ביידן (כל הפולטיקאים רמאיים).

IDO
IDO
14 ביולי 2022 12:08

אפשר להסכים ששתי האפשרויות מחורבנות.

ואפשר גם לבחור מרשימת המועמדים במירוץ לדמוקרטים וגם לשמרנים מועמדים הרבה יותר ראויים שהתמודדו ו NBC and Fox החשיכו אותם.

הייתי מוסיף למשפטים של מנחם. זקנה זה שאתה מגיע לגיל 67. ונכנס לפנסיה. זה חייב לכלול כל פוליטיקאי. קדימה בומרים זמנכם עבר.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 12:15
Reply to  IDO

אתה שוב מסתכל על העטיפה. הם כולם גרועים זה צבים עד למטה.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 12:24
Reply to  IDO

תחשוב ברצינות לעומק אילו תכונות דרושות כדי להיות פוליטיקאי וכדי להגיע לצמרת, איזה אורח חיים הם חיים, לא ישנים, אוכלים רע מאוד, כל הזמן תוקפים אותם, כל החיים שלהם גלויים לעיני כל, לחץ אטומי בלתי פוסק, משקרים כל הזמן, משחקים דמות כמו שחקנים במשך יותר מדי זמן, מדברים בצורה לא טבעית, ממלכתית עלק, חוסר זמן לרוחניות ולעצמם שזה אותו הדבר בעצמם
הם כולם סוציופטים נרקסיטים שעובדים עלייך לחשוב שהם בעדך ויגנו עלייך מהצד השני "הרע" שזה בדיוק איך שסוציופט עובד.
גם אם נכנסו למערכת "בריאים" הם נהיים חולים יותר ויותר ככל שעולים בדרגות ובמשך הזמן שנמצאים בתוך הביצה הרעילה הזו.
אם אובמה או קלינטון או ביידן או בנט או לפיד שיכנעו אותך שהם שונים מטראמפ ביבי אולמרט ברק ליבני הרצוג בוש וכו וכו או כל אחד אחר אז יש ביננו פערים.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:34
Reply to  IDO

אני מסכים עידו, שדו המערכת משחיטה לכן צריך דם צעיר וחדש שבא מלמטה, אני גם חושב שכולם נוכלים אבל בנט בפירוש היה יותר טוב מביבי למדינת ישראל .

shadow
shadow
14 ביולי 2022 13:50

ברוך אין לדרך אחרת להסביר את מה שהסברתי אתה שוב בוחר לבחור ברע במיעטותו וזה אומר להמשיך לשחק במשחק. בהצלחה עם זה

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:53

מסכים שדו מאז ומעולם אנחנו בוחרים ברע במיעוטו.

dror
dror
14 ביולי 2022 13:13

שדאו וברוך סליחה אבל אתם לא בכיוון. לדעתי.
ברוך- אתה מדבר על כלכלה? הכלכלה של טראמפ היא חזירית דורסנית ואכזרית (ביטוח בריאות מישהו?). טראמפ=דיקטטורה של ההון וכל שאר העם עניים. אתה מכיר דיקטטורות שמשגשגות כלכלית? אני לא. הבורסה היא לא חזות הכל. שדואו- אתה משחק במשחק ועוד איך כי בניתוק שלך אתה מחזק את הרשעים. ובדיוק כמו בישראל זה לא עניין של שמאל ימין אלא של קדמה/ ליברליות /שאיפה לשיוויון /דמוקרטיה מול שליט כל יכול/שחיתות/ שמרנות וחוסר שיוויון. כמה שלא נרצה כולנו חיים (מי פחות מי יותר) במטריקס. שלילת הכל היא צעד נוח במקום להילחם בעוולות הרבות פרה פרה. רק שבפועל שלילת הכל לא פותרת כלום במישור הציבורי. אולי רק בחייך האישיים. ותעשו טובה די עם ההשוואות בין ביידן לטראמפ זה עלבון ליושרה ולשכל. אם אתה מעדיף את טראמפ ברוך אז אי ןעל מה להתווכח כי אתה שומט את השטיח (רצוננו לחיות יחד כחברה מתוקנת) מתחת לרגלינו.
👌הייט- כל מילה.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:22
Reply to  dror

דרור אתה מבין טיפה בכלכלה? באמת בלי להעליב אבל העולם במצב על הפנים כרגע הרבה בגלל הקורונה והפעולות של הדמוקרטים, ביידן קפיטליסטי לא פחות מטראמפ, לגבי ביטוח הבריאות האובמה קר היה הסכם תלאיים שנפל נטל על אוכלוסיות הביניים, שילמו יותר וקיבלו פחות.
.
יש הרבה בעיות אצלנו בכלכלה (בטח בנוגע לאוניברסיטאות לתעשיית הביטוחים…) אבל תמיד אעדיף אותה על מה שקורה בישראל שבה כולם נלחמים במעמד הביניים וביוקר המחייה והסיכוי שלך לפרוץ אץ תקרת הזכוכית בגלל המיסים הבלתי הגיוניים הוא אפסי.

dror
dror
14 ביולי 2022 13:33

מבין קטן מאד בכלכלה. אבל יש הבדל עצום בינינו- אתה חושב על מעמד הביניים ומתעלם לחלוטין מהעניים. האמת לא מעניינים אותי אנשים שרוצים לפרוץ תקרת זכוכית ולהיות יותר אמידים. מעניין אותי המעמד הנמוך. ואותו טראמפ זיין עם הביטוח בריאות. כי הוא חתיכת נבלה. ביידן פחות קפיטליסט לכן מעלה מיסים לעשירים ממסה פליטות גז (בהצטרפות להסכם פריז) מנסה לדאוג לביטוח בריאות יותר שיוויוני ויש עוד…ואתה יודע היטב שכלכלות כל העולם סובלות כרגע מהקורונה והמלחמה. זו לא רק אשמת ביידן אם כי בהחלט ייתכן שעשה טעויות. ושוב- הכלכלה היא לא חזות הכל הקבלה של הדמוקרטיה כן כי היא הבסיס לשגשוג כלכלי חופש יחסי קדמה מדע וכו'. טראמפ מושחת פי מיליון מביידן והוא סכנה לעצם קיומה של אמריקה. צאו קצת מעצמכם לפעמים. משוכנע שלא היית אדיש לטראמפ לו (חו"ח לא מאחל לך) אשתך/בתך/אחותך הייתה זקוקה להפלה ולא מקבלת אותה בגלל דונאלד דאק המפלצת. בברכה.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:52
Reply to  dror

תפסיק לדבר בסיסמאות בבקשה, טראמפ לא יותר מסוכן מביידן, בתקופתו של טראמפ המצב היה טוב בהרבה לאזרחים. למה המעמד הנמוך צריך לחיות על המעמד הבינוני או חשוב ממנו למרות שרוב הציבור נמצא במעמד הביניים האם 70% אחוז צריכים לסחוב 15% על גבם שגם ככה הם בקושי אם הראש מעל המים? כן טראמפ עשה טעות עצמונ עם השטויות שלו על מזג האוויר, ויש המון בעיות שצריך לתקן במדינה שלנו וכן הקפיטליזם חזירי מדי אם זאת מאפשר לכל אדם להצליח בשונה מישראל.
.
אתה מגיע איתי לאותה נקודה קורונה ומלחמה שני הדברים שפגעו יותר מכל בכלכלת העולם ובעליית המחירים, אבל אתה מתכחש לעבודה שטראמפ התעקש להשאיר את כלכלת ארהב פתוחה בקורונה ורק בגלל הדמוקרטים היא נסגרה והתוצאות לפניך, אותו דבר לגבי המלחמה שפרצה בתקופתו של ביידן (והחולשה של נאט״ו שטראמפ הזהיר ממנה) אני בכלל לא מדבר על הנסיגה הבזיונית מאפגניסטאן, על הפשיעה שעלתה…
.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 13:59
Reply to  dror

אין לי איך להיות יותר ברור דרוך. עצם זה שאתה חושב שיש שיש רשעים וצד נכון אתה כבר טועה. אם אתה גם חושב שהצד הנכון אצלך אתה כבר הוזה ואתה עוד מנסה לגרור אותי למשחק בטענה הדמגוגית של לחזק את "הרשעים".🤦🏻‍♂️
.
אתה גם מושה שאתה לא מבין בכלכלה ולכן אתה לו מבין שכל ההיסטוריה בנויה על שליטיה דרך כסף. אני שעה מנסה להסביר לך שמלחמות גם בשדה הקרב וגם במרחב החברתי הן מסך עשן בשביל שתמשיך ולשחק במשחק ולהחזיק בדעות כמו שאתה מתאר כאן.
לא יודע אם יש לי איך לפשט את זה יותר במדיום הזה אבל מניח שאפילו לא צפית בוידאו שיעזור לך אולי להבין קצת יותר בכלכלה ואולי זה שאתה מודה שאינך מבין אמור לגרום לך לנסות ללמוד על התחום כי יש סיכוי שחוסר הידיעה שלך בו מעצב אצלך דעות מסויימות. יכול להיות גם שלא.
.
נ.ב
.
גם את הלינקים הקודמים של ביולוגיה כימיה תזונה ועוד אף אחד לא צפה. יש שם בערך שלוש שעות של אינפורמציה שחלקה בטוח מעניינת ורלוונטית ואנשים יש קפצו עם רופא אליל וזה שאני מקדם מכירות למרות שאולי תמצא איזכור אחד למשהו בכסף בכל השלוש שעות האלה, ועשו זאת דקות לאחר התגובה. אז אחרי זה מתפלאים שאין דיון ויש ויכוח וכל אחד מתחפר בדעתו וכו.

Avri
Avri
14 ביולי 2022 16:10
Reply to  shadow

סתם שאלה. למה אתה קורה 'מבין בכלכלה'? מכל מה שקראתי כאן אין לי ספק שתואר ראשון בכלכלה אין לך (תקן אותי אם אני טועה!). אז איך ועל פי מה אתה מגדיר מי מבין בכלכלה ומי לא, ולמה אתה חושב שיש לך כלים לחלק ציונים?

אם הבנתי נכון, אתה מבין בפיזיולוגיה, רפואה, כלכלה, משפט וממשל, מדעי חברה, ופספסתי משהו?

shadow
shadow
14 ביולי 2022 16:29
Reply to  shadow

הגזלייטינג שלך לא ממש מעניין ומי אני ומה אני גם לא ממש מעניין.
תואר זה בשביל המושפעים. ההבנה שלי בכלכלה היא מעסקים. יש לי ניסיון מעשי שזה נקרא תואר מהאוניברסיטה של החיים.
שאר הדברים שאני מבין בהם אינם תלויים באמונה שלך לגבי היכולות שלי להבין בהם.
הצעתי בעבר למטילים ספק להיפגש במציאות כדי שיהיה אפשר לדלג מעל העיניינים האלה ואשכרה לנהל דיון.
שים לב שלא באמת שאלת כלום או הוספת כלום, באת להוציא אותי קטן. אם תשים לב זה דרור שרשם שהוא מבין קטן. בסופו של יום מה העניין מה אתה באמת רוצה ממני?

shadow
shadow
14 ביולי 2022 16:44
Reply to  shadow

גָזְלַייטִינְג (באנגלית: Gaslighting) הוא סוג של התעללות רגשית, הכרוכה בהכחשות מתמשכות של עובדות, אשר זורעות ספק בלב הקורבן, וגורמות לחרדה ולבלבול.
.
נראה לי מספיק קרוב.
.
נ.ב
.
מה הולך גילרי סלחת לי או שאני עדיין בעונש? אחד הסרטים. טופ 10 אצלי

Avri
Avri
14 ביולי 2022 18:17
Reply to  shadow

אתה מדבר על תופעות הסטוריות רחבות (כביכול) ועל אידאולוגיות כלכליות. קשה לי להאמין שאפשר ללמוד את זה מהסו-קולד עסקים שאתה כביכול עושה (והיית יודע את זה אם היית לוקח קורסים במיקרו ומקרו). מה גם שכמו חוקרים אמיתיים אתה דווקא כן מושפע ומתבסס הרבה על מקורות, שזה לא ממש "האוניברסיטה של החיים", אבל בהעדר השכלה פורמלית אין לך את היכולת לשפוט את איכות המקורות ולכן אתה מפנה לדברים שאתה מוצא ביו-טיוב בלי הרבה ביקורתיות (וכן, אני זוכר שאתה מאשים את כולנו בחוסר ביקורתיות, האירוניה לא עברה מעלי).

באמת שאין לי כוונה לשפוט אותך ובטח לא לעשות גזלייטינג. אתה רק מדבר בכל כך הרבה בטחון על עניינים שאם כל הכבוד, אתה לא מבין בהם הרבה ורק על הסכנה שיש מי שמקשיב לך כאן ולוקח אותך ברצינות – חייבים להבהיר, המציג אינו מומחה, וכל טענותיו מבוססות על התרשמותו האישית.

בסרטים אגב, יש לנו טעם דומה.

Avri
Avri
14 ביולי 2022 18:42
Reply to  shadow

אגב, רק להבהיר, יש לי המון הערכה לאנשים שעשו את זה בלי השכלה פורמלית. אם אכן זה המקרה שלך ולא מדובר באיזה ברוך רובין שמוכר לנו דמות מהמרתף של אמא שלו, אז שאפו. הבעיה שלי היא יותר עם פוזיציית המחנך/מטיף שלקחת לעצמך, ועם השטויות שאתה יורה מהפוזיציה הזאת (להבדיל מאחרים שיורים שטויות אבל לא מתיימרים ללמד אותנו הקטנים דבר מה על העולם).

shadow
shadow
14 ביולי 2022 20:36
Reply to  shadow

אתה כותב למטה שאתה מטריל ואז רוצה שאני אתייחס אלייך ברצינות?
תהיה בריא ושיהיה לך בהצלחה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14 ביולי 2022 23:19
Reply to  shadow

טוב, זה אחד העצובים. זה שאתה יודע לעשות העתק הדבק מויקיפדיה לא אומר שאתה מבין מושג ויודע לזהות אותו כשהוא מופיע במציאות. אנשים באינטרנט שאומרים לך שאתה זה לא עושים לך גסלייטינג.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14 ביולי 2022 23:20
Reply to  shadow

שאומרים לך שאתה טועה

Ohad
Ohad
14 ביולי 2022 19:21
Reply to  מנחם לס

לגמרי. לא מבין את הביקורת על ביידן בעניין הזה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
14 ביולי 2022 23:15

פיקטיבי
אין למצב הכלכלי הנוכחי שום קשר להחלטות אמריקניות לגבי סגירת עסקים בתגובה למגיפה. אם אתה רוצה להכנס לסיבות לבעיות הכלכליות הנוכחיות של ארה"ב אז אולי כדאי שתתחיל בלהביט בהחלטות של טראמפ מול סין וערב הסעודית.

PhillySpecial
Editor
14 ביולי 2022 8:47

תודה רבה מנחם יקר.
אתה שילוב מדהים בין אדם צעיר, פעלתן ונמרץ ואיש מבוגר מלא בידע, חכמה והבנת החיים.
הרווח כולו שלנו.
רק בריאות לך ולמשפחה

סוסמעץ
סוסמעץ
14 ביולי 2022 8:49

תודה רבה דוק
==
בגיל 54 אני מאד מתחבר למשפטי ההתבגרות ששמת
במיוחד לזה:
*בגיל 20 אנחנו חוששים מה חושבים עלינו.
בגיל 50 לא איכפת לנו מה אנשים חושבים עלינו.
בגיל 80 אנשים לא חושבים עלינו.
==
ביישוב שלי לגמרי חושבים על הקשישים 🙂

penny H
penny H
14 ביולי 2022 8:50

Goat????
קרי??? (נתעלם מmj)
כאילו יותר טוב מג'אבר?
מלברון ? דוראנט???
יודע מה, ממג'יק?
דאנקן??? ראבאק דאנקן??? שכחת אותו???

אין ספק שקרי שינה את המשחק, אין ספק שהוא אחד הגדולים שדרכו על הפרקט, אבל כאינדיבידואל הוא לא שם – בויכוח על ראשמור בטח ובטח עם ההגנה שלו.

קרי זכה לשחק תחת מאמן ענק בארגון שפשוט מקבל את כל ההחלטות הטובות שאפשר לקבל,
עם שיטה ודרך ושחקנים משלימים אדירים (קלי תומפסון,גרין וכמובן דוראנט בשתי אליפויות).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  penny H

מלברון ודוראנט הוא כבר מעליהם כיום. טימי ומגיק לא באזור חיוג שלו בכלל.
קארים לגיטימי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  penny H

קרי היום אצלי מס 3 היסטורי אחרי מייקל וקובי

etayef
etayef
14 ביולי 2022 9:46

הדירוג שלך חופף באופן חשוד לדירוג הפופולריות בסרטוני יוטיוב.
מי מקום רביעי אצלך? בייבי שארק?

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:04

שמעון שונא לברון מובהק לברון 4 mvp 4 mvp final 4 אליפויות, קרי 4 אליפוית פעם אחד mvp של הגמר ופעמיים mvp, כשאתה מחשיב אורך קריירה אין בכלל מקול להשווא.ה, קארים גם הרבה מעל קרי מג’יק היסטורית , קובי עם כל האהבה אליו לא באותו אזור חיוג בכלל של לברון

etayef
etayef
14 ביולי 2022 14:36

קרי מקום 3 לא קשור לכלום, בלי קשר ללברון. הוא גם לא 4 ולא ב 15 בעיני.
שחקן מדהים והכל, אבל בכל זאת…
לא יתכן שמישהו לוקח כמה אליפויות, וישר מדורג גבוה.
שנה שעברה יאניס היה היסטורי, לפני כן קוואי, לפני דוראנט. הכל נהיה היסטורי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה לא קשור ללברון קרי טוב ממנו שנות אור. קרי לקח אליפות לבד מה דלברון לא עשה וחא יעשה בחיים. האליפות השנה של סטף שווה יותר מכל האליפויות של השקץ. חחח
מה אתה משווה את לברון הזה שחי בלי שמירה עליו ועם השופטים לסטף

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 16:51

כן את לברון לא שומרים ואת קרי כן, על קובי היו מביאים טריפל טים ועל לברון נותנים לו לנצח רק בגלל שזה לברון … שמעון אמרתי לך לא בריא פטריות גורמות להזיות. לפני כמה חודשים אמרת שגולדן סטייט נפגשה רק עם קבוצות פצועות והתחרות קלה בהרבה.
.
איך ברייאנט שני?

thetroll
thetroll
14 ביולי 2022 19:25

חחח לברון.
שחקן שנדד בין קבוצות כדי להשיג אליפויות.
שחקן שאין אפילו אליפות אחת שרשומה באמת על שמו :
ריי אלן. קיירי. AD.
סטף באותו מקום. עם 3 גרסאות שונות לחלוטין של קבוצות. ובאליפות האחרונה ראית דומיננטיות חסרת תקדים. בטחון של אלוף.
אני מתקשה לחשוב על מישהו טוב ממנו חוץ ממיקל. באמת.
מסכים שהוא עדין באמצע הקריירה שלו וצריך עוד אליפות אחת לפחות על שמו כדי לאמר זאת בבטחון מלא – אליפות שלא ברור לי אם תהיה לו הרבה בגלל גרין שפשוט נראה שזהו.. עסוק בעניינים אחרים.
נראה.

גיא הירוק
Admin
14 ביולי 2022 19:30
Reply to  thetroll

4 פיינלס mvp.

גיא הירוק
Admin
14 ביולי 2022 20:34

לא שאכפת לי במי בוחרים באיזה מקום. הכל לגיטימי. אבל השנמוך, הוא משעשע.

thetroll
thetroll
14 ביולי 2022 19:29

אצלי קרי מספר שתיים אחרי מייקל ואחריו קארים.

Avri
Avri
14 ביולי 2022 16:04
Reply to  penny H

חחח…. אפילו סוניה לא חושבת שסטף הוא העז (מבלי לקחת ממנו כלום, שחקן ענק).

thetroll
thetroll
14 ביולי 2022 19:20
Reply to  penny H

סטף בודאי שיותר טוב מכל אלה שציינת. לא מזלזל באף אחד מהם כמובן.
הוא שני רק למייקל.
ובהחלט עוד אליפות או שתיים יהיה חזק בדיון על ה GOAT. כרגע מבחינתי הוא עדין מספר 2 למייקל. אבל בודאי ובודאי וללא תחרות כלל יותר טוב מכל האחרים.

zivovivo
zivovivo
14 ביולי 2022 9:00

מל עד 120, של נעורים,כתיבה ואהבה!

אור
אור
14 ביולי 2022 9:04

תודה מנחם, תמשיך להיות צעיר בנפש

Avri
Avri
14 ביולי 2022 16:03
Reply to  אור

אתה יודע שהאוואטר שלך בן 92?

אור
אור
14 ביולי 2022 16:05
Reply to  Avri

אז מה נאחל לו אחרי 120?

אור
אור
14 ביולי 2022 16:06
Reply to  Avri

comment image

Avri
Avri
14 ביולי 2022 16:12
Reply to  אור

חחח… יש לי הרגשה שזה אכן מה שהוא חושב על הנושא.

אור
אור
14 ביולי 2022 16:19
Reply to  Avri

חחח
מקווה בשבילו שהוא עוד חושב על הסרט הבא (לא זוכר אם פרש אחרי האחרון או לא)

Avri
Avri
14 ביולי 2022 18:19
Reply to  אור

מקווה שיש עוד בקנה, אבל אני בספק.

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 9:04

תודה מנחם.
אני ראיתי דיווחים קצת שונים בהקשר של סטף, לפיהם ההנהלה מוכנה לתת לי את הכוח להחליט אם לנסות ללכת על דוראנט או לא, והוא סירב לשלול את זה, מה שהיה מוריד את הווריורס מהעסקה באופן מיידי.
Brian Windhorst On The Warriors Trading For Kevin Durant: "Steph Curry's Got The Kind Of Clout Where He Can Shut This Down, But He's Not."

עידן
עידן
14 ביולי 2022 9:06

דווקא ממה שאני יודע קרי הכי פחות מתלהב מחזרת דוראנט.ששאלו אותו הוא אמר שהוא אוהב את מה שיש עכשיו בווריירס.דריימונד הוא יותר זה שדוחף לזה וששאלו את לייקוב אז הוא לא אמר לא לחזרת דוראנט.
את דוראנט אני מחזיר רק אם יש בעיות בהארכת החוזה של וויגינס ופול.אם הם חותמים אסור בשום אופן להחזיר את דוראנט

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 9:10

ממה שאני מכיר לגבי ג"ס ודוארנט – סטף אמר שאין מה לעשות עם השמועות ושלגבי הטרייד – הוא אוהב את מה שיש לקבוצה עכשיו.
.
הניסיון להביא כוכבים בכוח ולשחק עם הרוסט שלך כאילו מדובר בכלי שח ולא בבני אדם זה מה שהרס ללייקרס את העונה שלפני דייויס. נראה לי שרוב הכוכבים למדו את הלקח, ובין להגיד שזה נשמע סבבה לשחק שוב עם חבר ללהפעיל לחץ על הנהלת הקבוצה יש פער גדול.
.
לגבי המצב עם סימונס – ממה שאני מבין זה לא רק שהנטס לא יכולים להביא אותו, הם גם לא יכולים לשלוח אותו לקבוצה צעירה שמוכנה להתחזק, נכון? נגיד כמו שמיטשל לא יכול לבוא לנטס, אז סימונס לא יכול לעבור ליוטה תמורת בחירות הדראפט של מינסוטה ולשחק לצד מיטשל. נכון?

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 9:13
Reply to  Jonathan

לגבי סימונס – זה לא מדויק. אם אחד מה"בעייתיים" עובר בטרייד והשני היה בקבוצה כל הזמן אין בעיה.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 9:48

אני עדיין לא מבין. מיטשל וסימונס י(למשל) יכולים לשחק ביחד אם אחד מהם יוטרד לקבוצה של השני?

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 9:49
Reply to  Jonathan

סימונס הועבר בטרייד, אז אליו אי אפשר "לבוא".

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 10:00

הבנתי. אי אפשר להעביר אל המועברים.
אז אם למשל יוטה מחליטה במקום טאנקינג לתת בחירות דראפט ולחזק את מיטשל בסימונס שיימסור לו – זה אפשרי ופותר הרבה בעיות גם לברוקלין, לא?

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 10:11
Reply to  Jonathan

להביא את סימונס זה סוג אחר של טנקינג, אבל כן

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 10:21
Reply to  Jonathan

אם הוא יכול לחזור לתת את המספרים שהוא נתן עד ההתפרקות בפלייאוף בפילי אז זה לא טאנקינג. הוא לא שווה את החוזה שלו – ובכל זאת.
לא יודע מה הם כבר ייקבלו עבור סימונס. לא ייאמן מה שהם עשו לעצמם כשהם ניסו לבנות סופרטים…

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 10:25
Reply to  Jonathan

סימונס הוא ווסטברוק עם מודעות עצמית

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 10:27
Reply to  Jonathan

והגנה…

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 10:33

צודק

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 10:35
Reply to  Jonathan

השוואה טובה. אם ווסטברוק היה מתחיל לשמור ומפסיק לזרוק דברים שהוא לא יכניס – זה היה נחשב לשדרוג עצבני.
ההבדל החשוב לטובת ווסטברוק הוא שווסטברוק בא לעבוד כל ערב. אפשר לפעמים לצחוק על התוצאות (איך אפשר שלא?) אבל לפחות הוא שם.

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 10:38
Reply to  Jonathan

שניהם לא שחקני צבע ולא קולעים מבחוץ, ולכן הנוכחות ההתקפית שלהם הרבה פעמים מזיקה יותר מאשר מועילה.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 11:00
Reply to  Jonathan

לא הייתי משאיר לראס מסלול חדירה נוח לסל.
בתקווה שסימונס ייסדר את העניינים הפנימיים שלו (אני לא יודע איך להגדיר את זה יותר קורקטי מזה) – אז גם לסימונס לא הייתי משאיר מסלול כזה, או נותן להתקרב לסל מספיק מול שומר נמוך.

אור
אור
14 ביולי 2022 10:19

מה הקטע בחוק הזה?

עמיחי קטן
Admin
14 ביולי 2022 10:20
Reply to  אור

אני מניח שזה שקבוצה תיתן חוזה כזה לשחקן שהיא מאמינה בו ולא מתכוונת להעביר אותו בטרייד.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 10:21
Reply to  אור

הדזגינייטד רוקי (וגם הדזגנייטד וטרן) נועד כדי לאפשר לקבוצות לשמור על השחקנים "שלהם" – בגדול זה נועד למנוע יצירה של סופרוטימז על ידי משיכת שחקני "בית" מקבוצות אחרות.

אור
אור
14 ביולי 2022 10:23
Reply to  אור

אם ככה היו מונעים מקבוצה לשלוח אותו בטרייד לתקופה במקום לקבל שניים כאלה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
14 ביולי 2022 9:31

מעורב מעולה כרגיל, כיף לקרוא (חוץ מאת הקטע על הזקנה, לצערי. אני רק בן 47, אבל חש את בגידת הגוף בקצב מהיר מדי לטעמי…)

etayef
etayef
14 ביולי 2022 9:45

זו לא בגידת הגוף, זו נקמת הגוף.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 9:50
Reply to  etayef

בינגו

shadow
shadow
14 ביולי 2022 9:50

אל תיקח את זה אישית זו לא ביקורת רק השערה מנסיון אישי וביקורת עצמית קודם כל, אבל יכול להיות שאתה בגדת בגוף שלך ועכשיו הוא בוגד בך?
אתה יכול להפוך את התהליך הזה. אם תרצה אפשר.
אני קורא פה כבר לא בפעם הראשונה שיש לך בעיות וכאבים והאמת הייתי בטוח שאתה הרבה יותר מבוגר לפי התיאורים שלך.
אתה אומנם כותב על זה הרבה פעמים אבל נשמע שאתה סובל מזה גם פיזית וגם נפשית.
אני לא מכיר ספציפית את הסיטואציה שלך אבל אני רוצה לעודד אותך שאפשר לשפר בצורה משמעותית לא מעט דברים. זה דורש לשים בצד מיתוסים ואמונות לא רציונאליות על בריאות, גוף האדם, תזונה, נשימה שינה ועוד.
אם זה מעניין אותך ואתה רוצה עזרה בכיף.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 9:55

מנחם אחלה מעורב.
זקנה זה נרטיב כמו עוד הרבה דברים.
תחשבו על זה, להתבגר אין בהכרח משמעותו להזדקן. זקנה היא למעשה סוג של מחלה וככה גם מתייחסים לזה היום בעולם הרפואה.
אם תחשבו על זה באופן אירוני אף אחד היום כמעט לא מת מזקנה. מתים מאיזושהי מחלה בדרך כלל.
כשאתה מתבגר רצוי שתשיל ממך את הילדותיות אבל אל תאבד את הילד שבך.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
14 ביולי 2022 15:57
Reply to  shadow

מחלה זה נרטיב. שימו לב שרוב המחלות לא הורגות. את המוות קובעות רק קרנות הפנסיה

golan
golan
14 ביולי 2022 10:05

מעורב מעולה . תודה

Kobv
Kobv
14 ביולי 2022 10:09

בעלי קבוצות יורים לעצמם ברגל שהם נותנים לשחקנים שליטה טוטאלית במסלול הקבוצה. חותמים על חוזים מטורפים ואז מבקשים טרייד, לוקחים את הקבוצה כבת ערובה.
תוך כמה שנים תקרת השכר תעלה לרמה כזאת ששחקן כמו קיירי לא יחתום על אופציה, פשוט יוותר עליה יקבל איזה 15 מ׳ לעונה הזאת ואח"כ יחתום על חוזה חדש במקום אחר. לא יהיה שום מנוף מצד הקבוצות על השחקנים. משנה לשנה כמות הסיפורים על שחקנים לא מרוצים עולה מה שעלול להוביל בסוף ל אנדרלמוסיה.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אני בעד להקדים את גיל הדראפט ל-18. אם אתה מספיק מבוגר כדי להלחם בצבא, אתה מספיק מבוגר כדי שיקראו לך שיקוץ מפגר בהופס.

IDO
IDO
14 ביולי 2022 11:55

חחחח

Avri
Avri
14 ביולי 2022 15:55

🙂

גוגליוטה
גוגליוטה
14 ביולי 2022 10:15

מנחם תודה רבה על עוד מעורב משובח.
הדראפט שנה שעברה היה בינגו בבחירות הגבוהות, ויש הרגשה שהשנה זה גם הכיוון והחבר'ה בבחירות הגבוהות יהפכו כולם לשחקנים משמעותיים.
המשפטים בסוף הם נכונים גם לחבר'ה הצעירים יותר, להעריך את הגיל הנוכחי. אני תוהה כל הזמן איך השנים עפות ואני כבר מסיים עשור רביעי. הייתי מוסיף את לרשימה המשפט של סבתא שלי האהובה זכרונה לברכה – "מאחלת לאויבים שלי לא להזדקן"

אהרן ברלין
Editor
14 ביולי 2022 10:59

נהדר מנחם
***
It's been a long time since I've stood on this stage in London. It was about 14 or 15 years ago, I was. 60 years old. just a kid with a crazy dream.
(לאונרד כהן)
https://youtu.be/F24VqlFBvrU

Avri
Avri
14 ביולי 2022 16:01

באמת אחד שבשבילו הגיל היה רק מספר.

etayef
etayef
14 ביולי 2022 11:02

לא כל כך מבין את הגבלות הגיל.
ברור שזו חרטא כדי להחזיק את הקשר בין השכלה גבוהה לכדורסל (וספורט תחרותי בכלל).
מה הקשר?
השכלה גבוהה היא הדרך של אמריקאים לשמור על העשירים (בממוצע) עשירים.
ספורט תחרותי הוא סוג של בידור והוא הדרך של האמריקאים לשמור על העניים עסוקים במשהו אחר וחושבים על משהו אחר בזמן שהעשירים מתעשרים.
אלה שני דברים שונים.
ספורט והשכלה הולכים טוב ביחד, אבל כדי לשמור על גוף בריא, לא כדי לתחזק חלומות.
בקיצור, אם למתעמלות או לאמנים בקרקס או במוזיקה אין הגבלת גיל, למה שלבדרני כדור וחישוק יהיה?

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 11:03
Reply to  etayef

אינטרס משותף של הליגה ושל ה-NCAA ברגע שסילבר יחליט שזה כבר לא אינטרס של הליגה (כמו שזה נראה כרגע שהוא החליט) אז זה יעלם.
הקשר להשכלה גבוהה אם קיים כאן הוא רק הפוך.

אור
אור
14 ביולי 2022 11:34

סילבר יודע שהכוח של ה-NCAA על האתלטים מתפורר בקצב

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 11:37
Reply to  אור

ולכן הגיע הזמן לשים סוף לחוק המגוחך הזה

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 11:52

מצד אחד – יהיה טוב אם ישימו סוף לחוק הזה.
מצד שני – זה יביא לתקופה של פלופים בבחירות, עד שסקאוטים יילמדו לזהות בוגרי תיכונים שיכולים להשתלב היטב בליגה כמו שהם מזהים פרשמנים… הNCAA גם ליגה הרבה יותר קטנה מאשר התיכונים. ילד גבוה שקולע 30 נקודות למשחק על גמדים מתיכונים באיזור שלו – זה לא כמו מישהו שמצטיין בNCAA.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 11:58
Reply to  Jonathan

בדיוק זה האיטנטרס של הליגה. הוא לא צריך לבוא על חשבון האינטרס של הילדים שרוצים להתפרנס מכדורסל ולא צריך לגנוב מלגות מילדים שרוצים לנצל את כישורי הכדורסל שלהם כדי ללמוד.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 12:16
Reply to  Jonathan

הבעיה היא שאם אין איזושהי ליגה מרוכזת יותר שמאפשרת לצפות בשחקנים במשך עונה אז זה בא על חשבון הרבה מאוד ילדים שלא שיחקו בתיכון שסקאוטים מתעניינים בו. ולפעמים זה רק בגלל איזור מגורים. אז זה ייפגע גם בשחקנים כשרוניים ובטח בחוויית הצפיה כשייגויסו רוקיז שמתברר מהר מאוד שהם לא מתאימים לליגה…
זה לא אומר שהNCAA זה איזשהו פתרון אידיאלי. אולי יצליחו להפוך את הג'י ליג לליגת פיתוח שמביאה צופים כמו שמשחק של מכללות מביא.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 12:23
Reply to  Jonathan

הקשר הזה רעיל מיסודו. איזה ילדים מוכשרים יפגעו? ותאמין לי מגיעים היום לכל חור.
אם הם לא יבחרו מהתיכון יוכלו לעשות לעצמם שם בקולג'.
בסופו של דבר מספר מאד מצומצם של שחקנים מוכשרים לא ילך לקולג'ים ואין סיבה שהם יהיו מחויבים לעבור שם (או בכל מסגרת אחרת).

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 12:25
Reply to  Jonathan

בכלל הכשרונות הגדולים שאתה מדבר עליהם – אלה שאשכרה יבחרו מהתיכון בדרך כלל הולכים כבר למסגרות יעודיות שכולם כבר מכירים.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 13:32
Reply to  Jonathan

אף אחד לא צריך להיות מחויב.
הרבה ילדים ייפגעו אם לא תהיה להם דרך להדגים כישורים. כי בסופו של דבר ליגת תיכונים לא דומה לליגת קולג'ים ואין שום טעם לראות תיכוניסט שהוא אולי לברון הבא משחק נגד קבוצה של תיכוניסטים שכנראה לא ייתקבלו אפילו להיות שחקני ספסל בקבוצת NCAA גם בלי מילגה. אתה חושף סקאוטים לאינספור משתנים.
.
אני לא בטוח שיש בינינו מחלוקת אבל, מעבר לעובדה שאני חושב שכדאי מאוד להמשיך לפתח את ליגת הפיתוח.
.
התחרות של הג'י ליג מול הNCAA בריאה, וזה טוב שתיכוניסטים כמו לאמלו בול גם זוכים לטיולים לאוסטרליה (שיבואו בהמוניהם גם לאירופה), גיל 18 ככניסה לNBA זה גם סבבה.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 13:34
Reply to  Jonathan

מה שאני לא מבין הוא איך הסיטואציה תהיה שונה שילדים לא יוכלו להציג את הכישורים.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 13:48
Reply to  Jonathan

הסיכוי שלך לראות כשרונות שמגיעים מהאיזור הלא נכון שאין בו "תיכון מתאים", בתנאים שאיכשהו רלוונטיים ללשחק בNBA, יורד בצורה דרסטית.
ולעבור מחוז רק בשביל לשחק בתיכון טוב זה לא כמו ללכת לקולג' שנתן מילגה או ללכת לשחק בג'י ליג תמורת שכר מצחיק (במונחי NBA). ממש לא כל המשפחות יצליחו.
את לברון הבא אתה כנראה לא תפספס.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 13:51
Reply to  Jonathan

במה זה שונה אבל מהסיטואציה כיום. כלומר איך ביטול הוון-אנד-דאן משפיע על זה?

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 13:54
Reply to  Jonathan

הוואן אנד דאן כן מאפשר לך לראות שחקנים לאורך עונה שלמה בתנאי תחרות הרבה יותר קרובה לNBA

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 14:02
Reply to  Jonathan

אתה עדיין לא מסביר איך ימנע מילד כשרוני להראות את היכולות שלו.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 14:04
Reply to  Jonathan

מה עוצר בעדו מללכת לקולג' כמו שהיה עד עכשיו?

etayef
etayef
14 ביולי 2022 14:16
Reply to  Jonathan

דיוק בבחירה, הזדמנויות להוכיח, כל הדברים האלה, הם לא סיבה לחייב מישהו להצטרף למוסד אקדמי.
זו מאד לא הדרך האמריקאית, שדוגלת בלהוכיח את עצמך (גם אם עצמך זה ליגת מכללות).
אני מאמין להסיבה לחוק היא שכישרונות צעירים מגיעים בד"כ מרקע של עוני, או שחורים, או שניהם.
במצב כזה, מאד קל למכור לציבור השכלה גבוהה, כשבסה"כ מדובר על ביזנס.
הסיבה האמיתי שבגללה ביטלו, היא לא שלמישהו פתאום אכפת מאתלטים צעירים, אלא בגלל בריחת כישרונות לאירופה ולליגת הפיתוח (שקמה בגלל בריחה לאירופה), כך שנוצר מצב שבו הליגה מפסידה.
לבנאדם צריכה להיות האפשרות להרוויח ו"לקנות את עולמו" בגיל צעיר ולנצל את הכוח שלו בשוק.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 14:18
Reply to  Jonathan

זה לא ישפיע על הלברון קובי הבאים שיצליחו בכל מצב… מאז שזה יעשה זה יגרום ללא מעט שחקנים להגיע בוסריים מאוד לליגה אפילו יותר מעכשיו וימנע מחלקים לפתח סקילס שיעזרו להם, בNBA.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 14:45
Reply to  Jonathan

עידו, זה לא עוצר בעדו ללכת לקולג', אבל גם הקולג'ים ייתרוקנו ולא יישמשו מדד.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 14:54
Reply to  Jonathan

ממה הם יתרוקנו?

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 14:58
Reply to  Jonathan

משחקנים ברמה גבוהה.
שזה בסדר גמור, כאמור.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 15:05
Reply to  Jonathan

זה יוריד מספר מאד קטן של שחקנים ולא יפגע ברמה של כדורסל המכללות כך שעדיין כל ילד כשרוני יוכל לעבור את המסלול דרך הקולג'. כל מה שזה עושה זה חוסך את העונות המיותרות של האלה מהטופ (וזה לא שכשהם מגיעים לרמה הזו עכשיו הם דרגה אחת מעל כולם).

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 15:09
Reply to  Jonathan

אתה רוצה להגיד לי שג'ה מוראנט או סטף קרי לא היו מגיעים לליגה אם לא היו באותן עונות שחקני וואן אנד דאן?

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 15:16
Reply to  Jonathan

סטף ו-ג'ה באו מרקע מסוים ושיחקו (כנראה) בתיכונים שבהם הם יכלו להיחשף. יש מספיק שחקנים שהם לא בנים של שחקני NBA או שחקני קולג'.
אולי כישרונות כאלה לא יוחמצו. גם אם הם יזוזו מקום או שניים. אבל יש לי תחושה שרמת הפספוסים תגדל (גם כאלה שעדיף שלא היו מגוייסים).
שוב, הקולג'ים זה לא פתרון אופטימאלי שחייבים להיתקע איתו.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 15:21
Reply to  Jonathan

אני פשוט לא מבין את הטיעון הזה – ג'ה פוספס לגמרי ברמת הקולג'ים כמעט לא קיבל הצעות.
הקולג'ים לא הולכים לשום מקום. הם היו שם לפני גם כשלא היה וואן אנד דאן והם ימשיכו להיות שם גם אחרי.
לא רואה בשום מצב איך זה מגביל הזדמנויות לשחקנים צעירים – זה רק מגדיל אותן.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 15:23
Reply to  Jonathan

התכוונתי שג'ה פוספס ברמת התיכון ממנו הגיע. סטף גם לא קיבל הצעות ממכללות כמעט, הוא היה חייב לככב בקולג' כדי לקבל הכרה שתביא אותו לליגה – אף אחד לא היה מסתכל עליו בלי זה.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 16:36
Reply to  Jonathan

לא הכרתי את הסיפור של ג'ה עם זה.
בכל מקרה – דיברתי בהקשר שההורים של שניהם יכלו לסדר להם גם לשחק בתיכונים המתאימים.
לקולג'ים, כפי שהם לא יישאר תמריץ גדול לפתות שחקנים מרגע שירד הגיל. וזה בסדר.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 16:46
Reply to  Jonathan

ולהורים של לברון היו אמצעים לסדר לו?
זה לא רלבנטי.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 16:56
Reply to  Jonathan

דוראנט? הארדן אייברסון… רוב השחקנים בליגה מגיעים מכלום. אם יש כשרון הוא יתגלה המכללות בזבוז זמן לכשרונות על שפרצו בגילאים מוקדמים (בניגוד לקרי ומוראנט שבנו את שמם במכללה). לא כולם זאיון לברון

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 16:57
Reply to  Jonathan

אבל כבר אמרנו שלא לכולם זה משנה יש הרבה שזה כן ישנה להם

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 17:07
Reply to  Jonathan

טוב יונתן, לא מבין איך זה שמותר לשחקנים לא ללכת לקולג' לשנה ישפיע על אלה שאתה טוען שלא נמצאים בתיכונים שמביאים לחשיפה. כך או כך המסלול היחיד שלהם הוא דרך הקולג'. אבל אני משחרר כי זה לא הולך לשום מקום.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 17:18
Reply to  Jonathan

כל מה שאני אומר שזה יגדיל את ההימור מבחינת קבוצות.
שזה אומר שפחות יוכלו לראות שחקנים בתנאים שמשקפים את היכולות שלהם.
שום דבר מעבר לזה.
זה לא שהקולג'ים הם חממה מושלמת לזה.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 17:21
Reply to  Jonathan

זה מה שאמרת בתגובה הראשונה ועל זה אין ויכוח – האינטרס של הליגה לא מעניין אותי כאן.
אבל אחר כך המשכת בזה שזה יפגע בסיכויים של ילדים מסוימים שעל זה ממש לא הסכמתי.

Jonathan
Editor
14 ביולי 2022 17:28
Reply to  Jonathan

ברור שזה יפגע.
הם יהיו הלימונים בשוק הלימונים.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 17:34
Reply to  Jonathan

זה ממש לא מדויק. זה לא שהשחקנים האלה שלא יגיעו הם השחקנים הטובים במכללות באותה עונה.
אבל כבר אמרתי שאני משחרר – אז אני משחרר.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 11:24
Reply to  etayef

ספורט זה הקוליסאום המודרני. הגלדיאטורים מקריבים את גופם ונלחמים אחד בשני לצהלות הקהל. קצת מבלבל כשאין גם חיות אבל זה חלק מהקטע.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 11:28
Reply to  etayef

אני די בטוח שזאיון לא מסוגל לפתוח ספר חשבון, אייברסון יתקשה לספור עד 200 מזייפים להם את המבחנים במוסדות האלה. כמו שגילרי ציין היה אינטרס משותף של הליגה וNCAA

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
14 ביולי 2022 11:02
Berch
14 ביולי 2022 11:04

מעורב מעולה מנחם, ופרוספקטים מלהיבים.
בקשר לסוף, בתור נשמה ממש זקנה(אני גלגול שביעי) ובתור אחד שמת על היציאות של ג'ורג' בארנס אני ממש מבין אותך.
מאוד אהבתי את "אל תתן לגילך להוריד אותך. אח"כ כמעט אי אפשר להתרומם" ובאנגלית זה אפילו נשמע יותר טוב
🤣🤣

ירון, החלום
ירון, החלום
14 ביולי 2022 12:11

בס"ד
תודה. רבה מנחם על מעורב נרצק.
וכרגיל, גולת הכותרת…. פינת הטבע.
עד 120 כ 20

birdman
birdman
14 ביולי 2022 12:24

הינה עוד אחד: ״אני רוצה למות בגיל 100 מכדור של בעל קנאי״ -וינסטון צ׳רצ׳יל

אלכס דוקורסקי
Editor
14 ביולי 2022 12:31

מנחם, מעורב מצוין. תודה רבה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

מעולה מנחם, תודה רבה, אתה צעיר לנצח.

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 13:00

מנחם – בשבילך . חיילים ותיקים חיים לנצח .

https://www.youtube.com/watch?v=AjIL2BemqBY

dror
dror
14 ביולי 2022 13:19

שדואו וברוך אם טראמפ חוזר לשלטון אין בחירות – הוא כבר ניסה לחבל בשתי מערכות הבחירות שבהן השתתף- הפעם האחרונה הייתה גם אלימה. עדיף מביידן? כמו ביידן? ניגה פליזזזזז. זה העולם שאתם רוצים? לבריאות.

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:23
Reply to  dror

עדיף כלכלית וביטחונית הן פנים והן חוץ (אוקריאנה אפגניסטאן…). אני לא יודע איך אתה מסוגל להתווכח עם העובדות בשטח.

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 13:47

על הנושאים הכלכליים והבטחוניים ניתן בהחלט להתווכח . טראמפ היה מסובך באפגאניסטן בדיוק כמו ביידן ( כמובן שההתחלה עוד היתה לפניהם ). ולאוקראינה פוטין החליט לפלוש לא בגלל ביידן . לטראמפ בכלל לא היה איכפת מנאט"ו , ואמר שמבחינתו היא יכולה להתפרק. אני לא רוצה לחשוב מה היה טראמפ, מעריצו של פוטין , עושה לנוכח הפלישה לאוקראינה.
טראמפ ביצע הרחבות כמותיות ללא תקדים, ופתח את הדלת למשבר הכלכלי העכשווי ( יחד עם המלחמה באוקראינה , שלא באשמת ביידן או טראמפ ).

אבל גם אם היית צודק , כלכלה וביטחון הם פלואידיים , מחזוריים וניתנים לתיקון . החרבת הדמוקרטיה באמריקה , אם היתה עולה בידי טראמפ, אינה כזאת, וחמורה לאין ערוך.

Avri
Avri
14 ביולי 2022 15:58

שינויי האקלים הולכים ליצור נזקים כלכליים וחברתיים עצומים. זה שיקול בשבילך? או שאתה מהמכחישים?

אבג
אבג
14 ביולי 2022 13:46
Reply to  dror

רק תיקון לגבי אפגניסטן:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%92%D7%AA_%D7%9B%D7%95%D7%97%D7%95%D7%AA_%D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%9E%D7%90%D7%A4%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%9F_(2021)
ההסכם נחתם על ידי טראמפ בפברואר 2020.
לא ברור למה אתה מאשים את ביידן שרק כיבד את ההסכם

ברוך רובין
ברוך רובין
14 ביולי 2022 13:56
Reply to  אבג

כל עניין הנסיגה ואיך שקרתה זה נטו אחראיות של ביידן, לראות מסוקים אמריקאיים מבריחים נוסעים ממש כמו בוויארטה היה מביש לכל אזרח אמריקאני, נסיגה חכמה והטליאבן לא היה משתלט כל כך מהר

הייט אשברי
הייט אשברי
14 ביולי 2022 14:22

אין נסיגות חכמות. אחרי הוצאת כל הכוחות יש חלל ריק , ומי שנשאר בשטח מנצל אותו מיד. זה קרה בוייטנאם , לנו בלבנון ובמקומות נוספים.

אבג
אבג
14 ביולי 2022 15:20

אם היה הסכם למה אתה חושב שטראמפ היה עושה את זה אחרת?

shadow
shadow
14 ביולי 2022 14:19
Reply to  dror

לא נשמע שממש אפשר לנהל דיון נראה לי אתה יותר בקטע של סיסמאות וגזלייטניג. לא בקטע רע אבל קביעות כמו "אם טראמפ חוזר לשלטון אין בחירות" הן לא באמת נקודת דיון.
נראה לי יותר מעניין לדון על מה אתה או הוא או אני הינו רוצים בשביל חיים יותר טובים ולא הויכוח הניצחי והמשעמם בין ימין לשמאל שאתה כבר מעלה דרגה והופך לפרסונלי זה כבר לא ימין שמאל זה ביידן או טראמפ שזה באמת לא ימין או שמאל וזה המשחק שאתה רוצה להמשיך לשחק בו. אתה מספר לי סיפור מהטלוויזיה שהיא חלק מהמשחק שגם אני נחשפתי אליו אבל אני הסקתי מסקנות אחרות לגמרי ממך וזה כי אנחנו עומדים וצופים במתרחש ממקומות שונים. אתה לא שם לב שאתה בעצמך אומר שהמשחק שבור, אם תחשוב על מה שאתה חושב בנושא טראמפ, אם זה נכון, אתה קולט באיזה מצב קטטוני העולם נמצא? הוא עלול לחזור לשלטון עוד שנתיים ואז מה, הלך העולם? אז אתה בעצם אומר שהמערכת כל כך שבורה כי אחד כמו טראמפ יכול להיבחר בה ואתה עדיין מאמין בה? אתה לא רואה את הפרדוקס?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

דראגיץ' דיבר עם עיתון סלובני לגבי המשא ומתן עם דאלאס. לדבריו דאלאס הציעו לו תפקיד מוגבל מאוד, לשחק רק משחק אחד על כל שישה. סירבו להבטיח לו יותר מזה, בזמן שהוא בטוח שהוא יכול להגיע ל-20 דקות כל ערב. "אני מסרב לשבת על הספסל ולעודד".
הוא גם טרח להתלונן על המצב שנה שעברה בנטס ואמר, את מה שכולם בערך יודעים, שלא הייתה שם שום חשיבה קבוצתית, רק על ההופעות האינדיבידואליות שלהם ובעיקר קיפצו מסביב לשני הכוכבים.
דראגיץ' רשמית הגיע לשלב ה"פאק איט, לא אכפת לי כבר מכלום" של הקריירה.

dror
dror
14 ביולי 2022 13:44

דראגיץ שחקן ענק. לא מבין את דאלאס הוא שווה לגמרי את הכסף והוא וינר ענק.

dror
dror
14 ביולי 2022 13:41

אני לא יודע איך אתה מסוגל להעדיף בנאדם שניסה להשתלט על דמוקרטיה בכח ולהפוך למלך בפועל. כנראה שאתה מתעניין רק בעצמך ובכיס שלך ושכל השאר יזדיינו. החוק והמוסר הם כנראה דברים תיאורטיים בלבד בשבילך. לא אני זה שמתווכח עם עובדות. אולי תנסה לשמוע קצת את השימועים של ועדת השישי בינואר.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 14:41
Reply to  dror

למי ענית? לי או לברוך?

Pistons
Pistons
14 ביולי 2022 13:51

שאלתי אתמול אם קיימת (או אם אפשר להוסיף) אופציה לחסום הודעות של משתמשים מסוימים. רשמו לי שקיימת אופציה כזאת ותיארו איך היא נראית.
אני לא מוצא אותה. מישהו יכול לכוון אותי איפה היא?

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 13:53
Reply to  Pistons

אין אופציה כזו. לא יודע מי אמר לך ומה אמר אבל הוא מן הסתם התכוון פשוט לדלג הלאה.

Pistons
Pistons
14 ביולי 2022 15:31

🙂
יכול להיות שהוא התכוון לזה ולא הבנתי.
יש מחשבה להוסיף אופציה כזאת לאור חפירה מסוימת שלא נגמרת וכמעט יום אחרי יום מופיעה במעורבים וכבר גורמת תחושת קבס?
מזל שכרגע יש פגרה, אחרת היתה אחת נוספת (והמבין יבין :))

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 15:33
Reply to  Pistons

נעלה את זה בישיבת הנהלה הקרובה…

Avri
Avri
14 ביולי 2022 15:59
Reply to  Pistons

פשוט תחייך ותמשיך הלאה. אם תתחיל לחסום אנשים אז לא יהיה לזה סוף.

עגל
עגל
14 ביולי 2022 17:15
Reply to  Avri

הוא לא התכוון לחסום אלא לאופציה שתאפשר לו להחשיך באופן אישית תגובות "ספאם".
אתה ואני וגילרי כבר עושיםמ את זה באופן אוטומטי כי אנחנו מאולפים, והוא עדיין לא.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 17:18
Reply to  עגל

speak for yourself.
I'm a slow learner

Pistons
Pistons
14 ביולי 2022 17:33
Reply to  עגל

אכן. מה שאתה רשמת. זה קיים במקומות מסוימים.
אתה בוחר משתמשים מסוימים שאין לך רצון לראות את תגובותיהם וזה חוסם עבורך באופן אישי את התגובות.
אני חושב שכאשר אנחנו רואים את אותה תגובה חוזרת בורסיה כזאת או אחרת על ידי אותו משתמש במשך עשרות כתבות, יש לזה תועלת רבה.

Avri
Avri
14 ביולי 2022 18:03
Reply to  עגל

הבנתי, לא ידעתי שדבר כזה קיים. כן, בגדול אני עושה את עם כמה מגיבים, למרות שמידי פעם כיף להכנס דקה ולהטריל אותם קצת.

Pistons
Pistons
14 ביולי 2022 18:24
Reply to  עגל

"למרות שמידי פעם כיף להכנס דקה ולהטריל אותם קצת."
חחח. ראיתי שהתחשק לך היום.
יכול להיות שאני טועה, אבל למיטב זכרוני עגל הוא ד"ר/פרופ'. בא מישהו שצפה בכמה סרטונים ביוטיוב ומתחיל ללמד אותו בנושא.
🤣🤣🤣🤣

etayle
etayle
14 ביולי 2022 17:59
Reply to  Pistons

אני לא חושב שזה כזה פרקטי, במיוחד בשרשורים..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דרור אתה ממש חושב כמו ילד קטן אתה חושב שמישהו בממשלה כלשהי במקום כלשהו בעולם שם עליך? 🤣🤣🤣🤣 היו משתינים עליך ליטרלי אם זה היה להם אפשרי.
דמוקרטיה שמוקרטיה הכל זה חרטוטים חחח הם עסוקים בלעשות כסף ולתפוס,קשרים זו הסיבה היחידה שכולם שם.
מצחיק אותי שאדם מבוגר חושב שמישהו בממשלה רוצה לעזור לו יותר אמין סנטה קלאוס

dror
dror
14 ביולי 2022 15:45

אתה צודק חלקית ועדיין יש רע ורע פחות ובזה צריך לבחור. ובמציאות שלנו זו בחירה ממש קלה.

dror
dror
14 ביולי 2022 15:31

שדואו לא הבנתי. מה אתה מציע במקום? ולא זה לא ויכוח פרסונלי זה ויכוח על סוג משטר.
שמעון אני בטוח שאתה חושב כאיש מבוגר וחכם ממני ולכן זה לא משנה מי בשלטון. בטוח גם שהיית מדבר אחרת לו היית אישה בטקסס/שחור בארה"ב/עני. אבל אין לך כנראה את היכולת לחשוב על אחרים. ולהבין שאתה פריבילג. ברוך אותו הדבר. באמת שאין טעם להתווכח עם אנשים שהדמוקרטיה מעניינת להם ת'תחת. אכן חשיבה בוגרת וחכמה גדולה.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 15:42
Reply to  dror

אני אומר יש בעיה בנוסחא ואתה אומר זו בעיה של המספרים.

dror
dror
14 ביולי 2022 15:43
Reply to  shadow

אין נוסחה מושלמת צריך לעבוד בזה ולתחזק. זה עלינו.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 16:22
Reply to  dror

אתה כמו אחד שמראים לו את תורת הקוונטים וממשיך להתעקש על היחסות למרות שהיא כל הזמן לא מדייקת בסיטואציות מסויימות. אתה אומר זה בעיה של מספרים ומשתנים נסתרים, לא ניסינו מספיק כש צריך להשתמש בתאוריה חדשה שגם היא כנראה עדיין לא מושלמת אבל הרבה יותר מדוייקת.
הכאוס שאתה רואה עכשיו במערכת הפוליטית זו הוכחה שיש בעיה עם הנוסחא.

עגל
עגל
14 ביולי 2022 17:14
Reply to  shadow

במקום תורת היחסות התכוונת מכניקה קלאסית.
תורת היחסות עובדת מצוין ככל הידוע לנו

shadow
shadow
14 ביולי 2022 17:23
Reply to  עגל

נראה לי עניין של סמנטיקה אבל שיהיה.
.
https://youtu.be/S3Wtat5QNUA
.
זה מה שלארווין אש יש להגיד על זה אבל אולי הוא סתם עוד איזה "גורו" שלי

עגל
עגל
14 ביולי 2022 17:36
Reply to  עגל

אין לי זמן לראות סרטונים כרגע, אבל תורת היחסות נמצאה נכונה עד כה בכל המבחנים שערכו לה. היא רלוונטית לסקלות מרחק גדולות. תורת הקוונטים גם נמצאה מדויקת בכל המבחנים שערכו לה אבל היא רלוונטית למרחקים קטנים. במרחקים גדולים או אנרגיות גבוהות יותר היא מתכנסת "לתורה הקלאסית" (של ניוטון, מכניקה וגלים מהמאה ה-19).
היו ניסיונות רבים לאחד את שתי התורות אבל עד כה ללא הצלחה.

עגל
עגל
14 ביולי 2022 17:42
Reply to  עגל

עדיין לא ראיתי את הסרטון, אבל המושג quantum gravity מתייחס לתורה המאוחדת שדיברתי עליה.
אבל היא לא קיימת עדיין.
ברור שתורה מאוחדת תצטרך להביא שינויים גם ביחסות כללית וגם בתורת הקוונטים.

shadow
shadow
14 ביולי 2022 17:51
Reply to  עגל

היא מתייחסת לזה שיש כשלים בתורת היחסות הכללית שזה בדיוק מה שאמרתי ולכן היו צריכים לבוא עם עוד תאורייה. זה אומר שגם שתיהן ביחד לא מדוייקות אבל אחת מתארת טוב יותר את העולם.
שוב נראה לי שאתה נכנס לעיניינים של סמנטיקה. הויכוח של נילס בוהר ואיינשטיין כבר הוכרע.
.
תראה את הסירטון בהזדמנות נראה לי יותר מכבד לפני שנכנסים לדיונים. דיסקליימר: זה לא המקור היחיד שלי.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 18:10
Reply to  עגל

חחח

עגל
עגל
14 ביולי 2022 22:11
Reply to  עגל

שמעתי וסך הכל הוא נשמע לי כמו בחור נחמד (חבל שלא חסכת לי את הפרסומת למגלן או מה זה לא היה). לא הייתי מנסה ללמוד פיסיקה מהרצאות כאלה ביוטיוב.
זה נכון שחור שחור הוא נקודה סינגולרית בתורת היחסות, אבל הפיסיקה מלאה בדברים כאלה. גם המפץ הגדול הוא סינגולריות ושם התיאוריה מתפוצצת תרתי משמע. זה לא אומר שהתיאוריה שגויה. בתורת הקוונטים חלקיקים הם ערעורים של שדות ולכן לכאורה אין את הבעיה הזאת, אם כי יכול להיות שאני לא זוכר טוב ולא אתפלא אם גם שם ישנה סינגולריות בכמה תופעות מסוימות.
כל מה שאמרתי נכון. כבידה לא יודעת לתאר תופעות בסקלה קטנה מאוד ולא יודעת לטפל בהתאבכות בין חלקיקים. מצד שני, המודל הסטנדרטי של תורת הקוונטים (standard model) יודע לטפל רק בכוח האלקטרומגנטי (אור, חשמל, מגנטיות), ובכוחות הגרעיניים החזק והחלש. הוא לא יודע לקחת בחשבון כוחות משיכה של המסה בין שני חלקיקים. תורת הקוונטים גם לא רלוונטית או לא שימושית לחקר של תופעות בסקלת מרחק גדולה (נדיר שישנן תופעות קוונטיות בגופים מאקרוסקופיים).
ולכן כאמור פיסיקאים מנסים כבר הרבה שנים לאחד בין התיאוריות, ללא הצלחה בינתיים.

shadow
shadow
15 ביולי 2022 7:56
Reply to  עגל

לא אמרתי שגויה. אמרתי לא מדייקת במצבים מסויימים.
אתה ל4 ממליץ ללמוד מסרטונים ביוטיוב אבל כן ממגיב בהופס?🤦🏻‍♂️
אתה חושב שהידע שלי בפיזיקה זה רק מיוטיוב?
איזה יהירות וניתוק. באמת שכל פעם שוברים פה שיאים חדשים.
את מי אני אמור להביא בשביל לקבל קרדיט על הידע שלי? מה זה ידע בכלל? משהו שמישהו נותן לך תעודה באיזה מוסד?
אולי כדאי שתקרא קודם על ארווין אש כי בטוח שהוא שמע על העגל מאפיקים

עגל
עגל
15 ביולי 2022 10:56
Reply to  עגל

איזה יופי שחזרתי לראות אם הגבת.
אנחנו מסכימים שתורת היחסות הכללית לא שגויה, היא פשוט לא תיאוריה של כל היקום, אלא מוגבלת לתחום שלה. כמו כל תיאוריה.
אני לא ממליץ ללמוד פיסיקה מסרטונים ביוטיוב. ממליץ לפתוח ספר וללמוד בסדר הנכון עם מורים שעובדים במקצוע, אבל זה די קשה.
לא איכפת לי מאיפה הידע שלך, זה שאני פרופ' לפיסיקה שעובד בזה לפרנסתו ואתה השלם-את-החסר לא חשוב בכלל, מה שחשוב אלה העובדות, נכונות או לא.
אתה לא אמור להביא שום קרדיט מאף אחד וזה גם לא יעניין אותי את מי תביא, כי הדיון בפיסיקה לא מוכרע בצורה פופוליסטית אלא על ידי ניסוי. יש דברים מסוימים שאני הוא הסמכות העליונה להם בכל העולם כולו, אין שום זוכה פרס נובל שמבין בהם יותר ממני. תתפלא אבל זה אמיתי לגמרי
🙂
זה נשמע שחצני אבל ככה המדע עובד, זה לא דמוקרטיה.
זה כמובן נכון לתחום מאוד מצומצמם ו*לא* אומר שאני יודע יותר מאחרים בדברים אחרים ולפעמים אני טועה גם בתחום שלי אז בודאי שבתחום של אחרים.
יש סיכוי שהעגל מאפיקים יודע פיסיקה קצת יותר מארווין אש
🙂

shadow
shadow
15 ביולי 2022 13:11
Reply to  shadow

ברו שאני לא לומד רק מיוטיוב וצרפתי סרטון כי לא הכל קל להסביר בתגובה. זה רק כתמיכה ולא כהוכחה.
אתה צודק לחלוטין בתפיסה שיש דברים שאתה מבין בהם יותר מאחרים. אני טוען שזה הכל ולא רק דברים מסויימים אבל זה כבר לדיון אחר.
חזרה לנקודה שלך, זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר לגבי ההבנה שלי, היא יכולה להיות לא שלמה עבור מישהו אחר אבל בנקודת זמן זו היא הכי שלמה שיש לי ואני לא זקוק לשום אישור משום "סמכות" לגבי "נכונותה".
גם פרופסור לומד מהתלמידים שלו.
.
אמשח לדיונים מעניינים בעניין עם קצת פחות אינטריגות ואגו ויותר תוכן והחלפת/שיתוף ידע🙂
.
הכל טוב, זו היתה עקיצה אבל לא בטעם רע אלא רק כי בחרת להמשיך להגיב לפני שראית אבל כמו שאתה רואה אני מסכים שאתה יכול לדעת "יותר" מארווין אש אבל יותר כדאי לחשוב שאתם שניכם יודעים בדרך שלכם.

עגל
עגל
15 ביולי 2022 18:40
Reply to  shadow

הכל טוב.
אין לי בעיה עם סרטונים ביוטיוב ובטח שלא ללמוד מתלמידים, הסיבה שהגבתי עוד לפני שראיתי את הסרטון היא שאין באמת חשיבות לתוכן של הסרטון לא לכאן ולא לשם. כלומר, כשאתה יודע משהו מה ישנה אם תראה עוד דעה? אבל הסרטון מסביר יפה (קצת מהר מדי ובלי להתעמק, אבל זה הפורמט).
אגב בעצם לא היתה לי טענה לטעות של ארווין אש בסרטון, כנראה שאתה פירשת אותו קצת לא נכון בגלל שהוא לא הסביר במדויק את הנקודה.
לא הייתי צריך להוסיף את האמירה שאני מבין יותר מארווין אש (גם אם זה נכון) כי זה לא רלוונטי לכלום.

shadow
shadow
15 ביולי 2022 22:45
Reply to  shadow

הסרטון קצר כי זה חלק מערוץ שלם שמכסה נושאים שונים ומעניינים בפיזיקה. יש קל וכבד.
למדתי 5 יחידות פיזיקה ואני לומד לבד ככה שאם זה ספר, יוטיוב, אינטרנט, מאמרים, מישהו וכו אני לא צריך שמישהו ייתן לי תעודה על זה.
ביוטיוב יש היום חומר ברמה ששום בית ספר לא יכול לספק לך.
מידע אין סופי ואילוסטרציות ברמות הכי גבוהות.
בכל מקרה נפגש בדיון הבא.

idk
idk
14 ביולי 2022 16:57
Reply to  shadow

היי צל, אחרי קריאה של ערמת המלל שלך,
גם אני מצטרף לשאלה של דרור:
מה אתה מציע במקום מה שיש היום?

shadow
shadow
14 ביולי 2022 17:43
Reply to  idk

היי אני מציע קודם כל להתעורר ולהיות מודע לעובדה שמשחקנים בנו וגורמים לנו לריב במכוון ובור הזמן על שטויות העיקר שנהיה עסוקים ולא נפריע למבוגרים לשדוד אותנו. זה שלב לא פשוט ואלי הכי קשה בתהליך יש בו לא מעט שלבים של הבנה.
אחרי זה צריך לעשות מעשה ולשנות את אורח החיים שלך שזה לא פחות קשה אבל בערך הדבר היחידי בו יש לך שליטה בחיים שלך.
אם לא תשנה את עצמך הסיכוי שמשהו בחוץ ישתנה הוא אפסי ותלוי בזרימת המציאות.
.
איינשטיין אמר או שלא שההגדרה של חוסר שפיות או שיגעון היא לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאה שונה. זה די מה שקורה במציאות.
.
אז מה אתה צריך לעשות אני לא יודע כי זה תלוי בך ובערכים שלך, אני לדוגמא הפסקתי ללכת עם נעליים הפסקתי לצרוך "אוכל" תעשייתי מעובד ככל שניתן.
אני לא משתמש בתכשירים לא קונה מותגים, מחזיק במעט מאוד פוזשנס מבחירה מינימלסטית למרות שיש לי הרבה מעל הממוצע, לא משתמש בערכת הרפואית אין לי רשתות חברתיות וגם המדיות שאני כן צורך אני בדרך כלל צורך אותן בחזקת לדעת מה הם מדברים ולא כדי להאמין למה שהם אומרים.
תחשוב כמה אני תורם לאקלים בלי להשתתף בקישקוש הפוליטי שנקרא קליימט ציינג או התחממות גלובלית או חור באוזון או מיחזור או כל קישקוש אחר. אם אתה חושב שמשהו לא טוב פשוט תפסיק להשתמש בו במקום לנסות לשכנע את כולם שזה מה שצריך לעשות. אנשים לא מצליחים לשכנע את עצמם לאכול בריא אז איזה שיגעון קפץ עליהם כשהם חושבים שיוכלו לשנות דעה של אדם אחר. תשנה את עצמך ותן דוגמא עצמית מרשימה של הערכים שלך ואז אנשים יחכו אותך בלי שתצטרך להגיד מילה.
אני יכול להגיד לך שאם אני בחוף למשל אני תמיד מרים זבל ושם בפח אבל אני לא הולך לאנשים אחרים שמלכלכלים ואומר להם מה לעשות גם אם זה מעצבן אותי. יום אחד הם יבינו או שלא אבל ויכוח איתם רק יכול להחמיר את המצב. רוב הזמן אני שם לב שאם אני מרים את הזבל עוד אנשים עושים את זה וזה מספיק מבחינתי צריך להבין גם ששום דבר לא משתנה ביום וגם לא בשנה ולכן כל הריבים האלה בדרך הם חסרי תחלית.
.
חזרה לחלק הקודם אז זה שאני צורך הרבה פחות מוצרים גורם לזה שאני מצביע באמת על לא להעביר את הכסף שלי לאנשים האלה. כשלמדתי על כסף הסבירו לי קונספט שנשאר איתי עד היום. כסף = הזמן + החופש שלך. כשממש תפנים את זה אתה תחשוב פעמיים למי אתה מעביר את הכסף שלך או לחליפין אצל מי אתה עובד.
.
זה נושא מורכב שכולל את כל האספקטים בחיים וככזה די קשה להעביר אותו בתגובות כאלה.
אני מקווה שהצלחתי איכשהו ואם יש לך שאלות אשמח לענות

idk
idk
14 ביולי 2022 17:52
Reply to  shadow

יפה שיש לך צורך מאוד גדול לשקף את האידיאולוגיה שלך במטרה ליצור איזשהו שינוי.

העניין הוא שאנשים מחפשים מסגרת, כמו שאמרת "רובוטים" ועל זה אתה לא מציע מענה, אלא משהו בסגנון של "לחיות נכון ברמה מוסרית", ברמת האינדיבידואל.
לדעתי, זה לא מספיק כדי להחליף את ה"מטריקס" הקיים 🙂

shadow
shadow
14 ביולי 2022 18:15
Reply to  idk

זה הרבה יותר מפותח מזה אם תרצה שאני אמכור לך את זה כמסגרת אין בעיה אבל אז יצרת מטריקס חדש. הרעיון שלי הוא שחלק מההתבגרות של אדם היא להבין שאין אף אחד בעולם שיודע מה הולך פה. אין אבא ואמא ממשלה חברה מסגרת שיצילו אותך גם אם זה מה שאתה משלה את עצמך וכמו שאתה בעצמך אומר הצורך במסגרת הוא הבעיה וזה בסך הכל עוד מטרקיס שהמוח שלך מייצר וכמו כל דחף גם עליו אפשר להשתלט עי אימון. כל התורת והחוכמות העתיקות כבר אומרת את זה מזמן. לחזור ולהגיד זה לא אפשרי זו בדיוק הבעיה עליה אני מדבר.

idk
idk
14 ביולי 2022 18:28
Reply to  idk

אתה מסתכל על מערכת חוקים או "מטריקס" כהגדרתך, כדבר רע בהכרח.
נסה לתאר צומת של כביש סואן ללא רמזורים.
אני לא רואה באנרכיה פתרון למצב הקיים 🙂

shadow
shadow
14 ביולי 2022 20:34
Reply to  idk

לא הבנתי זה כמו משל המערה של אפלטון יכול להיות שבחוץ זה עוד מטריקס אבל רק אתה מחליט אם עדיף לך צללים על הקיר במערה או את כל השפע בחוץ.

dror
dror
14 ביולי 2022 15:37

או במילותיו של אובאמה:
"how hard is it to say nazism is bad"?

dror
dror
14 ביולי 2022 15:41

https://youtu.be/cuvm2UwMP0w
קישור קטן למציאות. לשירותכם

Zivke
Zivke
14 ביולי 2022 17:07

תודה מנחם, תענוג כרגיל!

עידן
עידן
14 ביולי 2022 17:23

לגבי עניין הגיל זה יפגע אמנם במכללות אבל גם כך הרוב באים לשם בשביל וואן אנד דאן אז זה לא קריטי.
גיא גודס בגיל 15 וחצי היה מפציץ במדי הפועל חיפה ברוממה.
שחקנים שיכנסו בגיל 18 יהיו בשלים יותר מוקדם ולפי דעתי זה יעשה רק טוב לנבא

עידן
עידן
14 ביולי 2022 17:27
Reply to  עידן

לוקה גם מגיל 16 שיחק בבוגרים של ריאל מדריד עם ומול שחקנים אירופאים ואמריקאים יוצאי נבא ובגיל 19 כבר בר לנבא מבושל

John
14 ביולי 2022 17:49

כולם מתנגדים להורדת גיל המינימום.
הבעלים בגלל שזה מצריך לשלש את תקציב הסקאוטינג והפיתוח אם צריך גם לכסות כדורסל תיכונים.
השחקנים מבינים שכול שנה הליגה תוצף בבחירות לא ראויות שיבלעו קאפ ללא יכולת לעזור לקבוצה. זה יפגע בווטרנים שיצטרכו להתמודד עם קבוצת גיל נוספת.
ההוכחה הכי טובה לעניין הוא שבכל אחת מה-5 שנים האחרונות הטופ 10 השתנה כמעט לחלוטין בין סיום התיכון לסיום שנת המכללות. גם אם סקאוטינג התיכונים יהיה יותר אדוק, נראה שחקנים כג'יידן הארדי בבחירות טופ 3.
לדעתי צריך לאפשר לבחור בני 18 רק בטופ 3. אם מישהי בוחרת ילד בן 18 טופ 3 על חשבון שחקן מכללות או יורוליג מדהים, כנראה שזה מגיע לו. זה יהיה שמור לקוביז הגארנטס והלברונים של התיכונים.
.
לגבי גולדן סטייט, ממה שאני יודע ריק ביוקר לא מקושר בשום עניין של הווריורס והוא לא מגובה בשום דבר. לא הייתי בולע את הבייט. קרי אמר לכל מי שראיין אותו שהוא אוהב את כיוון הקבוצה.

אבג
אבג
14 ביולי 2022 17:52
Reply to  John

אם כולם מתנגדים, לאפשר את זה לא ישנה שום דבר.
אם קבוצה לא יודעת מה הרמה האמיתית של שחקן שתבחר מישהו שהיא כן יודעת.

John
14 ביולי 2022 18:00
Reply to  אבג

לכן אני חושב שזה ידחה.
מצד שני עכשיו כשהג'י ליג די ממוסד קבוצות יכולות להרשות לעצמן לתת לשחקן מוכשר שנה להתבשל וללמוד. גם ג'רמיין אוניל וגם קובי נתנו עונות מפוזרות בשנת הרוקי כשהיו בני 18 אבל מצד שני עונת הסופמור שלהם כבר נראתה מפחידה. עוד דוגמא הוא קומינגה שבפועל רק השנה בגיל של וואן אנד דאן. הוא עשה ריקלסיפיקציה מהתיכון. אילו היינו מתייחסים אליו כרוקי בן 19 בליגת הקיץ השנה הוא היה נחשב סופרסטאר בטוח. אבל שוב. זה שמור לעילית שבעילית

רן הנרגן
רן הנרגן
14 ביולי 2022 19:26
Reply to  John

צודק לגבי ריק ביוצר. הוא סתם מקשקש ממוחו ההוזה. מצד שני תאורית הקונספירציה שלי גורסת שג"ס נהנים להטריל את הליגה וליצור מצג שווא לגבי דוראנט כדי לתקוע את התהליך. נקמה על זה שהכריחו אותם לותר על GP2 ופורטר.

עידו גילרי
Admin
14 ביולי 2022 19:28
Reply to  John

השחקנים לא מתנגדים לזה

John
14 ביולי 2022 17:56

לגבי הרוקיז
1. פאולו משאיר אצלי סימן שאלה לגבי כושר גופני. צריך לראות איך הוא נראה אחרי 40-50 משחקים. המיסתורין של הגודל שלו (כל מי שרואה אותו בלייב נדהם מגודלו הפיזי) בעיני קשור לזה שיש לו ראש ענק. הראש שלו גורמים לו בטלוויזיה להיראות יותר דק ממה שהוא. קצת כמו ג'ון טרבולטה. רק כשרואים את ג'בארי לידו מבינים שהידים של פאולו כפול בהיקף. יהיה קשה לעצור אותו בדרך לסל. המג'יק יצטרכו לקבל החלטות קשות לגבי איך מקיפים אותו עם מספיק קליעה סביבו
.
צ'ט לא ינצח סטטיסטית בשלב זה. אבל הפלוס מינוס שלו יסובב ראשים. הקבוצה איתו פשוט מנצחת ובלעדיו הרבה פחות.
.
ג'בארי יהיה בסדר כי הוא מגן עילי. יחד עם טארי איסון הרוקטס יצרו צמד ווינגים פסיכי (יש להם גם את ג'יישון טייט). הרוקטס חייבים פליימייקר אמיתי. אם KPJ יצמח לכזה אולי נראה את הקבוצה נותנת קפיצה קטנה כבר השנה

עידן
עידן
14 ביולי 2022 21:58

https://twitter.com/wojespn/status/1547656439832801282?t=k-BYwodDGp1h9jwEPTmf4g&s=19

דיאנדרה אייטון סגר באינדיאנה.לפיניקס יש 48 שעות להשוות את ההצעה

ramben
ramben
14 ביולי 2022 23:25

אהבתי את ציטוטי הזקנה
את מרק טווין ציטטת פעמיים (לפחות) אך את ציטוט הזקנה האהוב עלי שלו לא כללת אז הנה הוא:
Age is an issue of mind over matter. If you don't mind, it doesn't matter